رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد:

سم پاشی 13 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی

زاهدان(پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۱۳ هزار و ۹۸۱ هکتار از مراتع این استان از آبان سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
سم پاشی 13 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: کار مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت دنبال شده و نیمه اول فروردین بیش از ۷ هزار و ۷۳۰ هکتار از اراضی مناطق جنوبی استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده است.

او ادامه داد: ۴۴ تیم دیده بانی و۳۰ اکیپ مبارزه این سازمان با وجود بیماری کرونا بی وقفه رصد و مبارزه با ملخ صحرایی را دنبال کرده و از پنجم آبان ماه سال گذشته تاکنون با انواع سمپاشهای ULV پاش، توربولاینر، ۴۰۰ لیتری پشتی تراکتوری، ۱۰۰ لیتری موتوری و کوله ای پشتی، کار مبارزه شیمیایی در سطح ۱۳هزار و ۹۸۱هکتار علیه ملخ بالدار و پوره ملخ انجام شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۱ هزار و ۷۰ هکتار از سطح مبارزه این مدت علیه پوره ملخ و ۲ هزار و ۹۱۱ هکتار با ملخ صحرایی بالدار انجام شده است.

او افزود: هفت هزار و ۷۳۰ هکتار از سطح مبارزه این مدت علیه ملخ صحرایی از نیمه دوم فروردین تاکنون انجام شده است.

زورقی در پایان خاطرنشان کرد: ضروری است کشاورزان منطقه با توجه به بارندگی‌های اخیر و احتمال طغیان این آفت در صورت مشاهده دسته جات ملخ مراتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار