استفاده از فضای مجازی برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان

تهران (پانا)‌ - معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان از تمام ظزفیت‌های موجود استفاده می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از فضای مجازی برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، معاونت پرورشی و فرهنگی همگام و همسو با سایر بخش‌های آموزشی کشور در ایامی که مدارس و آموزش کشور به صورت رسمی تعطیل شده است و این آموزش‌ها از طریق فضای مجازی و صدا و سیما دنبال می‌شود سعی کرده است به روز‌ترین شیوه‌ها را برای پیگیری فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دنبال کند. بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان می‌تواند نقش موثری در یادگیری آن‌ها داشته باشد.

در این بین استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی همچنین اجرای برنامه‌های مشترک با صدا و سیما از اهم این فعالیت‌ها است.

در حالی که کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده می‌شد و هنوز تصویر دقیقی از میزان تعطیلی مدارس نبود معاونت پرورشی و فرهنگی دست به کار شد و به رایزنی با بخش‌های مختلف از جمله شبکه امید، رادیو نمایش و شبکه معارف و قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخت و مهمترین برنامه‌های شکل گرفته مسابقه بزرگ قرآنی نصر با همکاری شبکه معارف و قرآن، مسابقه دانایی توانایی با همکاری رادیو نمایش و چند برنامه ترکیبی با همکاری شبکه امید بود که برخی با توجه به اتمام برنامه به پایان رسیده است و برخی دیگر هنوز ادامه دارد.

سایر فعالیت‌هایی که تشکل‌های دانش‌آموزی برنامه‌ریزی کردند تهیه و تولید ماسک و لباس بیمارستانی استاندارد و بهداشتی مطابق با معیار‌های وزارت بهداشت بود که از آن جمله می‌توان به تولید ماسک به وسیله کانون‌های فرهنگی تربیتی آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اشاره کرد. سازمان جوانان هلال احمر نیز با مشارکت در طرح غربالگری در مبادی ورودی و خروجی شهرها کمک شایانی به شبکه بهداشت و درمان داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار