چگونه در کلاس‌های آنلاین آموزشی امنیت داشته باشیم؟

تهران (پانا) - برخی از دانش‌آموزان و آموزگاران از کلاس‌های آنلاین راضی نیستند و معتقدند نباید آموزگاران از کلاس‌های آنلاین مستقیم استفاده کنند، اما برخی دیگر این روش را بسیار ایمن و کاربردی معرفی می‌کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۴۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
چگونه در کلاس‌های آنلاین آموزشی امنیت داشته باشیم؟

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکول، اتحادیه ملی آموزش‌وپرورش بریتانیا در مورد مشکلات آموزش از راه دور اظهار کرد:" باوجود اینکه مدارس بسته هستند، اما باید تعداد کلاس‌های آنلاین مستقیم محدود باشد."

مری بوستد، دبیر کل اتحادیه گفت: "آموزگاران نمی‌توانند مدت‌زمان زیادی دروس را به‌صورت پخش زنده تدریس کنند و انتظار داشته باشند دانش‌آموزان نیز تمام مدت در مقابل آنان بنشیند و تمام‌وقت مطالب آنلاین را مطالعه کنند."

این اتحادیه هشدار می‌دهد که معلمان فقط باید مطالب درسی را از خانه خود پخش کنند و یا در شرایط خیلی خاص با والدین تماس ویدیویی داشته باشند.

این موارد به دلیل امنیت آموزگاران در زمان آنلاین بودن ذکرشده است.

نظرسنجی بیش از 6700 نفر در هفته گذشته نشان داد 64 درصد مدارس از یادگیری آنلاین برای تنظیم یا جمع‌آوری موارد کاری خود استفاده می‌کنند.

فقط 2درصد از مدارس دولتی، 28 درصد مدارس خصوصی از کنفرانس ویدیویی مستقیم، 8 درصد مدارس از گپ آنلاین و 19 درصد کلیپ‌های ویدیویی آنلاین ارائه کرده بودند.

جف بارتون، دبیر کل انجمن دانشکده‌ها و مدیران مدارس، خواستار احتیاط در مورد درس‌های پخش مستقیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزگاران گروه‌های خود را بهتر از هر کس می‌شناسند و بهترین موقعیت را برای تصمیم‌گیری در مورداستفاده از این فناوری‌ها دارند.

وی گفت:" امنیت آموزگاران با آموزش در گروه‌های مختلف تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ممکن است راه‌هایی برای سوءاستفاده از فناوری ایجاد شود."

قبل از اعلام تعطیلی مدارس، کارکنان آکادمی کینگ، در یک مدرسه راهنمایی متوسطه در وارینگتون، از پلت فرم تماس ویدیویی Zoom استفاده کردند که مطابق با الزامات حفاظت است و می‌توان تنظیمات امنیتی را فعال کرده و به معلمان این امکان را دهند که دوربین دستگاه خود را خاموش کنند.

تمامی دانش‌آموزان دارای تبلت دیجیتالی ایمن هستند و این ابزار جزئی از الگوی آموزشی مدرسه محسوب می‌شود.

معاون وی گفت: اگر آموزگاران و دانش‌آموزان از موارد امنیتی استفاده نکنند احتمال دارد مشکل‌آفرین شود.

نیز توصیه‌هایی برای استفاده از فناوری‌ تدریس آنلاین ارائه کرده است تا از تصاویر افراد سوءاستفاده نشود.

آن لانگفیلد، یکی از اعضاء حمایت کودکان گفت: با افزایش محبوبیت کنفرانس‌های ویدئویی نگرانی در مورد چگونگی امنیت این خدمات نیز افزایش‌یافته است.

هنگام استفاده از سرویس Zoom‌، کلاس را قفل کنید تا هیچ فرد دیگری نتواند وارد کلاس شود و از ویژگی "اتاق انتظار مجازی" و متوقف کردن پیام‌های خصوصی استفاده کنید.

وی در ادامه افزود: "ما از این روش هفته‌ها استفاده کردیم و تمام جوانب آن را بررسی کردیم تا برای همه افراد ایمن و قابل‌کنترل باشد. "

وی گفت: پخش مستقیم به دلیل عدم ایمنی کودکان، عاملی بازدارنده در نظر اولیاء در استفاده از این فناوری محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سئوال در مورد گرفتن تصاویر از کارکنان در چنین کلاس‌هایی گفت: دانش‌آموزان دروس اخلاقی چنین کلاس‌هایی را فراگرفتند و هنجارهای اجتماعی محکم، تشویق‌کننده رفتارهای حرفه‌ای و اخلاقی در این زمینه است.

اما بسیاری از مدارس از این ابزار استفاده نمی‌کنند و فقط کلاس‌های آنلاین و یا کلاس‌های ارتباطی گوگل را انتخاب می‌کنند.

مسائل مربوط به آنها شامل عدم دسترسی خوب به اینترنت است و والدین نیز مجبورند برنامه‌های درسی مختلفی را برای کودکان ارائه دهند تا از نگرانی‌ها در این روش محافظت شوند.

فرانکی فینلی، معلم‌یار گفت: "در مدارس ابتدایی تفاوت بزرگی وجود دارد و فکر می‌کنم احتمالا این مورد بسیار حیاتی است و ما نمی‌خواهیم چیزهای جدیدی اضافه کنیم یا به فناوری جدید نگاه کنیم یا به چیزهای مختلف بپردازیم."

"دروس آنلاین برای کودکان ابتدایی مطلوب نیست زیرا جایگزین تعامل معلم و دانش‌آموز در کلاس حضوری نمی‌شود".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار