در گفت‌وگو با پانا

کاظم اولیایی: سال‌هاست فوتبال ایران در برابر استانداردسازی و رعایت قوانین بین‌المللی مقاومت می‌کند

اشتباهات فدراسیون فوتبال ناشی از ضعف مدیریت و عدم آگاهی به قوانین است

تهران (پانا) - عضو کمیته استیناف حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها معتقد است مشکل پیش‌آمده برای فدراسیون فوتبال ایران در ماجرای برکنار شدن ابراهیم شکوری از سرپرستی دبیر کلی فدراسیون، به علت ضعف مدیریت و عدم آگاهی به قوانین بین‌المللی بوده است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کاظم اولیایی: سال‌هاست فوتبال ایران در برابر استانداردسازی و رعایت قوانین بین‌المللی مقاومت می‌کند

روز دهم فروردین ماه سال ۹۹ ابراهیم شکوری سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای که خودش در آن حضور نداشت از سمت خود کنار گذاشته شد و مهدی محمد نبی به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال منصوب شد. این انتصاب با واکنش‌های زیادی همراه بود و کنفدراسیون فوتبال آسیا در چندین اخطار حضور نبی در فدراسیون فوتبال را غیرقانونی خواند و روز گذشته رسماً فدراسیون فوتبال ایران تهدید به تعلیق شد.

کاظم اولیایی در گفت‌وگو با پانا درباره انتصاب مهدی محمد نبی و برکناری ابراهیم شکوری از سرپرستی دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: متأسفانه مشکلی که به وجود آمده به دلیل عدم رعایت استانداری‌های بین‌المللی است. شکوری باید در جلسه هیئت رئیسه حضور داشت و نبی هم قبل از حضورش به عنوان سرپرست دبیر کلی در فدراسیون فوتبال باید از عضویت هیئت رئیسه پرسپولیس استعفا می‌داد و صورت جلسه را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال می‌کردیم. متأسفانه هیچ‌کدام از این اتفاق‌ها انجام نشد و در نهایت به این مشکل برخورده‌ایم.

وی ادامه داد: چنین اشتباهاتی از سوی فدراسیون فوتبال نشان‌دهنده ضعف در مدیریت فوتبال و عدم آگاهی به قوانین بین‌المللی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم باید طبق قوانین و مقررات بین‌المللی رفتار کند و کشورهای عضو باید این قوانین را رعایت کنند.

عضو کمیته استیناف حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است کنفدراسیون فوتبال آسیا ایران را جریمه کند، اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم چنین چیزی رخ بدهد. آنها معمولاً برای اشتباهاتی که از سوی دبیرخانه اتفاق می‌افتد جریمه‌ای را لحاظ نمی‌کند اما به هر حال موضوعی است که اتفاق افتاده و باید آن را حل و فصل کرد.

اولیایی در پاسخ به این سؤال که برای حل این بحران باید چه کرد، عنوان کرد: باید قوانین و مقررات رعایت شود و من فکر می‌کنم بهتر است جلسه‌ای برگزار شود و بعد سرپرست دبیر کل را معرفی کنند.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تأکید کرد: در شرایط فعلی اصلاح اساسنامه باید در اولویت باشد؛ نبی فردی با تجربه در فدراسیون است و حضورش را باید به فال نیک بگیریم. ما سال‌هاست که در برابر استانداردسازی و رعایت قوانین بین‌المللی فیفا مقاومت می‌کنیم در صورتی که رعایت این قوانین اصول اولیه کار است و در وهله اول باید از محوریت دولت از حوزه فوتبال خارج شویم تا بتوانیم با تکیه بر قوانین بین‌المللی شرایط خوبی را در فوتبال ایران رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار