معاون اتاق تعاون خبر داد

ظرفیت تولید۲.۵میلیون ماسک و۳۰هزار لیتر ضدعفونی‌کننده در بخش تعاون

تهران (پانا) - معاون اتاق تعاون می گوید اکنون ظرفیت بخش تعاون در تولید داخلی ماسک روزانه حدود ۲.۵ میلیون عدد و حدود ۶۰ میلیون عدد نیز ظرفیت واردات ماسک است.

کد مطلب: ۱۰۳۴۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت تولید۲.۵میلیون ماسک و۳۰هزار لیتر ضدعفونی‌کننده در بخش تعاون

به گزارش اتاق تعاون ایران، صمد مرعشی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت مشارکت همه بخش‌های اقتصادی جهت تأمین ملزومات بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری از این بیماری، اتاق تعاون ایران با کمک اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زیر مجموعه خود، درخط مقدم این اقدام ملی قرار گرفته است.

معاون امور استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون با تاکید بر نقش تعاون در اقتصاد، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ضرورت مشارکت همه بخش‌های اقتصادی جهت تأمین ملزومات بهداشتی و درمانی به منظور پیشگیری از این بیماری، اتاق تعاون ایران با کمک گرفتن از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های زیر مجموعه خود، درخط مقدم این اقدام ملی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رکن اصلی بخش تعاون مردمی بودن این بخش است و با تکیه به روحیه مشارکت، بخش تعاون در جبهه مقابله با ویروس کرونا با تمام توان قرار دارد.

مرعشی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تعاون، افزود: بر اساس فراخوان اعلامی این معاونت و ساماندهی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها و تغییر در خط تولید آنها و افزایش ظرفیت تولید، در حال حاضر ظرفیت بخش تعاون در تولید داخلی ماسک روزانه حدود ۲.۵ میلیون عدد و حدود ۶۰ میلیون عدد نیز ظرفیت واردات ماسک است، همچنین ظرفیت تولید مواد ضدعفونی توسط بخش تعاون در حدود ۳۰ هزار لیتر و دستمال‌های ضدعفونی کننده نیز ماهانه حدود ۳ میلیون عدد است.

معاون امور استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون در تشریح ظرفیت‌های عملیاتی شده در بخش تعاون تصریح کرد: کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران با کمک گرفتن از ظرفیت تعاونی‌های زیرمجموعه و ساماندهی کارگاه‌های تولید ماسک در سراسر کشور در حال حاضر مشارکت در تولید روزانه ۲۵۰ هزار ماسک را بر عهده دارد که عموماً نیز بصورت رایگان در این طرح ملی مشارکت کرده است.

وی افزود: عقد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جهت تأمین و تولید ۶ میلیون ماسک توسط اتحادیه شرکت‌های دانش بنیان استان تهران نیز در راستای مقابله و کمک به پیشگیری شیوع کرونا صورت گرفته است.

معاون امور استان‌ها و اتحادیه‌های اتاق تعاون ایران، ادامه داد: همچنین کمیسیون مرز نشینان اتاق تعاون ایران نیز با ساماندهی تعاونی‌های این حوزه اقدام به تهیه و توزیع ماسک و اقلام مورد نیاز درمانی به ارزش ۵ میلیارد ریال کرده است.

مرعشی در ادامه فعالیت‌های صورت گرفته در بخش تعاون استان فارس اشاره کرد و گفت: عقد تفاهم نامه با وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی توسط یکی از تعاونی‌های استان فارس جهت واردات حدود ۴۰ میلیون ماسک N۹۵ (با همکاری سفارت ایران در عمان که در حال اجرا است.

وی افزود: اتحادیه تعاونی‌های صنایع پایین دستی پتروشیمی نیز با افزایش خط تولید در حال حاضر حدود ۲۰ درصد کل مواد اولیه شوینده‌ها همچنین انواع ماسک‌ها و البسه مراکز درمان را تولید می‌کند همچنین تولید بیش از ۲۰ هزار ماسک و توزیع بصورت رایگان در مراکز درمانی و نیروهای خدماتی شهرداری استان البرز در حال انجام است.

معاون اتاق تعاون یادآور شد: تولید روزانه ۲۰۰۰ ماسک و ۲۰۰ دست گان پرسنل درمانی توسط یکی از تعاونی‌ها در استان هرمزگان همچنین بسیج همگانی تعاونی‌های استان سمنان با تأمین بخشی از نیاز ماسک و البسه مراکز درمانی بخش کوچکی از دیگر فعالیت‌های بخش تعاون است که به آنها اشاره شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار