نگرانی حریرچی ازترافیک امروز تهران

تهران (پانا) - معاون کل وزارت بهداشت درباره وضع بیماری کووید19 در تهران ابراز نگرانی کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۴۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی حریرچی ازترافیک امروز تهران

ایرج حریرچی در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران درباره وضع ابتلا به ویروس کرونا در استان تهران و استان‌های پرشیوع اظهار کرد: در استان‌هایی که روند ابتلا به کووید۱۹ زودتر آغاز شد و معمولا استان‌های پر خطرمان محسوب می‌شدند،‌ اکنون روند ابتلا نزولی شده است و اکنون تعداد بیشتری از استان‌ها این وضع را دارند.

وی افزود: متاسفانه برخی استان‌ها هنوز از نظر تعداد موارد ابتلا و مرگ‌ومیر روند صعودی نسبی را دارند که استان‌هایی هستند که ویروس کرونا دیرتر به آن‌ها وارد شده است. در عین حال از وضعی که در تهران وجود دارد از نظر ابتلا هنوز نگران هستیم. از آنجایی که تهران نقش کلیدی ارتباطی با سایر استان‌ها دارد، هرگونه وجود و شیوع ویروس حتی در حد متوسط هم می‌تواند باعث انتشار به سایر شهرها و به‌ویژه شهرهای اطراف تهران شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: همانطور که رییس‌جمهوری اعلام کردند روند ابتلا در اکثر استان‌ها نزولی است و همانطور که وزیر بهداشت اعلام کردند این به معنی مدیریت بیماری است، نه به معنی کنترل و سرکوب بیماری. ما هنوز درباره ویروس نگرانیم. سطح ترافیکی که امروز در سطح شهر تهران بود، ما را نگران می‌کند. زیرا هر یک از این افراد می‌توانند ویروس را به خانه یا محل کار ببرند.‌

حریرچی درباره لزوم تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: ما دو موضوع داریم. یکی کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر و بیمای‌زایی بیماری است. هدف دوم هم کاهش اثرات اجتماعی و اقتصادی ویروس است که این دو هدف متناقض بوده و حصول هر دو به میزان کاملا مناسب، ممکن است حاصل نشود.

وی تاکید کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی به معنی کاهش تماس مردم با یکدیگر هدف ما است، اما باید ببینیم که اقتصاد ما چقدر تحملش را دارد. زیرا ایران فقط با کرونا نمی‌جنگد، بلکه با تحریم‌های ناجوانمردانه هم می‌جنگد و به همین دلیل حفظ تعادل در این زمینه لازم است و به حداکثر ممکن باید برسد، اما قاعدتا ملاحظات اقتصادی هم باید لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار