لایروبی ۶۰ هزار مترمربع از بستر رودخانه کن در اسلامشهر

اسلامشهر (پانا) - مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر گفت: بیش از شصت هزارمتر مربع از بستر رودخانه کن در محدوده شهرستان اسلامشهر لایروبی و پاکسازی شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
لایروبی ۶۰ هزار مترمربع از بستر رودخانه کن در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس محمدرضا گیتی پژوه مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهراظهار کرد: باتوجه به حساسیت آب‌گذری ایمن در مسیر رودخانه کن در سال ۹۸ در بازه‌های مختلف و در چندین نوبت عملیات لایروبی این رودخانه به مساحت کلی حدود ۶۱ هزار مترمربع با همکاری مأموران بخشداری و شهرداری چهاردانگه انجام شد.

او در ادامه بیان کرد: لایروبی اصلی این رودخانه در ماه‌های انتهایی سال ۹۸ با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیلاب به مساحت کلی ۳۱ هزار مترمربع و در پنج بازه درنقاط حادثه خیز رودخانه توسط امور آب انجام شده که منجر به آب‌گذری مناسب رودخانه در ایام سیلابی وبارندگی‌های اسفندسال قبل و فروردین99 شده است.

گیتی پژوه تأکید کرد: یکی از نقاط حساس وحادثه خیز رودخانه کن پل گلدسته شهرستان است و با توجه به کوچک بودن دهانه‌های عبوری این پل که توسط نخاله، شاخ و برگ و امثالهم مسدود می‌شود به صورتی که آب‌گذری به کندی انجام می‌شود بدین منظور این نقطه بطور مستمر توسط گروه‌های گشت و پایش امور آب رصد شده و لایروبی‌ها برهمین اساس والبته به سختی انجام شد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت و میزان لایروبی انجام شده، بیان کرد:با توجه به وجود باغات و اراضی مختلف درجوار مسیر بالادست این رودخانه پس از هر بارندگی و افزایش میزان آب رودخانه حجم قابل توجهی شاخ و برگ‌، نخاله و تنه درخت وارد بستر رودخانه می‌شود که با وقوع سیلاب به پایین دست رودخانه سرازیر شده و در دهانه‌های پل‌ها جمع و موجب بسته شدن مسیر گذر آب می‌شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه بالغ بر ۲۸کیلومتر از طول دو رودخانه کن و کرج در محدوده شهرستان اسلامشهر قرار گرفته، خاطر نشان کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بسترهای رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی آب‌های سطحی به طور مداوم در منطقه مشغول گشت زنی بوده و به محض کشف هرگونه ساخت وساز غیرمجاز و یا بروز هرگونه آبگرفتگی در مسیر رودخانه‌ها فوراً اقدامات لازم برای رفع تصرف و بازگشایی و لایروبی مسیر صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار