معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی به پانا پاسخ داد

وضعیت کودکان کار در بحران کرونا چگونه است؟

دستورالعمل ثبت روزانه موارد مشکوک به کرونا در میان کودکان کار به ادارات استانی بهزیستی ابلاغ شده است

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با تشریح اقدامات بهزیستی برای کودکان کار در بحران کرونا گفت تاکنون مورد مشکوکی از کرونا در بین کودکان کار و خیابان گزارش نشده است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کودکان کار در بحران کرونا چگونه است؟

حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با پانا درباره وضع گروه‌های هدف در بحران کرونا اظهار کرد: تاکنون مورد مشکوکی از کرونا در بین کودکان کار گزارش نشده است. چنانچه موردی از مثبت شدن ابتلای هر کودک کار گزارش شود، وضع او از سوی کارشناسان پیگیری می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: دستورالعمل ثبت روزانه موارد مشکوک به کرونا بین کودکان کار و خیابان به ادارات استانی بهزیستی ابلاغ شده است و اگر مواردی باشد اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: از زمان شیوع کرونا، کارشناسان بهزیستی با اجرای طرح ارائه بسته آموزشی و توزیع و اهدای مواد ضدعفونی کننده ورود کردند و علاوه بر آموزش‌های لازم در زمینه پیشگیری و مراقبت، بسته‌های بهداشتی نیز به این گروه هدف اهدا می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی بنیاد مستضعفان برای خرید و توزیع اقلام بهداشتی در اختیار بهزیستی قرار گرفته است که خرید و توزیع اقلام بهداشتی از سوی کارشناسان اورژانس اجتماعی با همکاری خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد صورت می‌گیرد.

مسعودی فرید، زنان سرپرست خانوار را هم یکی از گروه‌های هدف برای مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا عنوان کرد ‌و گفت: اکنون ۲۴۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند. سازمان بهزیستی به این قشر از جامعه توجه دارد و به ادارات بهزیستی استان‌ها ابلاغ شده تا حمایت‌های لازم را از زنان سرپرست خانوار انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار