در گفت‌وگو با پانا

محمد نصرتی: به خاطر منافع ملی از اسکووچیچ حمایت کنیم؛ به جام جهانی نرویم فوتبال ایران در تمام بخش‌ها ضرر می‌کند

پول‌هایی در فوتبال به هدر می‌رود که باید خرج زیرساخت شود

تهران (پانا) - مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران که این روزها هدایت تیم دسته اولی اکسین البرز را بر عهده دارد، از بازیکنان تیم ملی و جامعه فوتبال درخواست کرد تا به خاطر منافع ملی از دراگان اسکووچیچ حمایت کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد
محمد نصرتی: به خاطر منافع ملی از اسکووچیچ حمایت کنیم؛ به جام جهانی نرویم فوتبال ایران در تمام بخش‌ها ضرر می‌کند

محمد نصرتی در گفت‌وگو با پانا درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 گفت: با هزینه‌ای که برای حضور ویلموتس در ایران شد، سال خوبی برای فوتبال ایران رقم نخورد در مقدماتی جام جهانی 2 نتیجه بد گرفتیم و این موضوع کار را برای ما سخت کرده و شانس تیم ملی برای صعود به مرحله دوم انتخابی جام جهانی، روی کاغذ کم شده است. اگر تیم ملی به جام جهانی نرود، چهار سال فوتبال ما در تمام بخش‌ها اعم از باشگاهی و پایه متضرر خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم نداشتن رئیس فدراسیون و مشکلاتی که برای اساس‌نامه فدراسیون وجود دارد، فوتبال را تحت تأثیر قرار داده است. امیدوارم نماینده‌های مجلس و یا وزیر ورزش اراده‌ای کنند تا این وضعیت برای فدراسیون تمام شود تا در موازات ما بتوانیم در تیم ملی نتیجه قابل قبول بگیریم و به جام جهانی برویم.

زننده گل صعود ایران به جام جهانی 2006 درباره انتخاب دراگان اسکووچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی گفت: بازیکنانی که با اسکووچیچ کار کرده‌اند در مجموع از او راضی هستند، ولی اسکووچیچ نتوانسته است نتایج قابل قبولی در سطح باشگاهی که حضور داشته کسب کند و بزرگ‌ترین چالش او همین بحث تیم ملی هست. ما برای او آرزوی موفقیت می‌کنیم و از انتخابی که شده حمایت خواهیم کرد. بازیکنان تیم ملی هم با تمام وجودشان همچون گذشته باید در خدمت تیم ملی باشند و تمام جامعه فوتبال باید به خاطر منافع ملی و تیم ملی کشورمان تلاش کنند تا به امید خدا بتوانیم در بازی‌هایی که در سال ۹۹ داریم بازی‌های قابل قبولی را ارائه دهند و نتایج مطلوبی بگیریم تا بتوانیم به دور بعدی مقدمات جام جهانی برسیم.

مدافع سابق پرسپولیس درباره وضعیت این تیم در سال 98 و حضور 3 سرمربی روی نیمکت تیم گفت: با توجه به اینکه در بحث مدیریت و مربی مشکلاتی در پرسپولیس وجود داشت، خوشبختانه توانستند بازیکنان را به خوبی حفظ کنند و حتی توانستند چند یار خوب هم بگیرند. به نظرم این پرسپولیس پر مهره‌ترین پرسپولیس در دهه گذشته است و از این بابت خیلی شانس آورده است. از طرف دیگر هم باید اشاره کنم که تیم‌های رقیب پرسپولیس به دلیل مشکلات درونی نتوانستند بازی‌های خوب و با کیفیتی داشته باشند و درگیر حواشی بودند.

وی ادامه داد: چیزی که از همه بیشتر به چشم می‌خورد مشکلات فراوان موجود در مدیریت ورزش است که در بحث بستن قراردادهای بازیکنان و یا مربیان خارجی به چشم می‌خورد و در همین راستا پول‌هایی به هدر می‌رود که باید خرج ساختار و زیر ساخت و پایه‌های فوتبال شود. ما باید بجای وارد کردن مربیان خارجی نه تنها فقط در فوتبال در همه رشته‌ها مدیران زبده و کاربلد وارد کنیم.

نصرتی در ادامه درباره عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران گفت: فکر می‌کنم برخی لژیونرهای ما کارگزاران خوبی ندارند چون می‌توانند از توانایی و کیفیتی که دارند بهتر از این استفاده کنند، به عنوان مثال مهدی طارمی می‌توانست به لیگ‌های معتبرتر نسبت به پرتغال برود. من فکر می‌کنم بچه‌های ما صرفاً به خاطر اینکه در اروپا بازی کنند این انتخاب‌ها را دارند و ولی به هر حال به خاطر اینکه سفیر کشور ما هستند برایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم از اعتبار کشور ما به نحو احسنت دفاع کنند.

سرمربی تیم اکسین البرز در پایان درباره بهترین بازیکن و مربی فوتبال ایران در سال 98 گفت: در بین بازیکنان مهدی طارمی خیلی بازیکن با کیفیتی است و در مربیان، یحیی گل محمدی عملکرد خوبی داشته است. کالدرون هم مربی خوبی بود، مدیریت یک تیم بعد از سه دوره پیاپی قهرمانی کار بسیار مشکلی ست ولی او خوب از عهده آن برآمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار