شکست کرونا در گرو تداوم همکاری مردم است

قزوین (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: مهار و شکست ویروس کرونا در گرو تداوم همکاری مردم از جمله در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شکست کرونا در گرو تداوم همکاری مردم است

به گزارش روابط عمومی استانداری قزوین، علی فرخزاد در حاشیه بازدید از اقدامات انجام شده در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا در بخش مرکزی شهرستان البرز و در بخش مرکزی شهرستان قزوین اظهار کرد: همکاری شهروندان استان قزوین برای مهار و شکست کرونا بسیار خوب است که از جمله آن باید حضور مردم در روز طبیعت (۱۳ فروردین) در خانه و پرهیز از مسافرت در ایام نوروز اشاره کرد که لازم است این رویه تداوم یابد.

وی یادآور شد: در خصوص تردد در مسیرهای ارتباطی استان قزوین در نوروز ۹۹ حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم که نشانگر همراهی خوب مردم با ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا دارد.

این مسئول گفت: همکاری خوب اصناف در قزوین و کشور با دولت و همچنین اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز در کاهش سیر کرونا در میهن اسلامی موثر بوده است.

فرخزاد عنوان کرد: اجرای طرح ملی غربالگری سلامت نیز در کمک به شناسایی بیماران و قرنطینه آنها کمک قابل توجهی کرده است و در همین رابطه نزدیک به ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه از ظرفیت شهرداری ها برای مقابله با ویروس کرونا به خوبی استفاده شده است، اظهار کرد: در همین خصوص شاهد عملیات شبانه روزی گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خیابان های شهرهای استان هستیم.

این مسئول گفت: امکانات دستگاه های مختلف قزوین نیز برای مقابله با کرونا بسیج شده و همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان دارند که لازم است این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

فرخزاد با اشاره به محدودیت های اعمال شده در طرح فاصله گذاری اجتماعی از جمله در زمینه تعطیلی اصناف غیرضرور، مدارس و همچنین دورکاری در ادارات و حضور یک سومی کارمندان تا ۲۰ فروردین،اظهار داشت: تصمیم گیری در خصوص تمدید این شرایط و یا هر تصمیم جدید بر عهده ستاد ملی مقابله با کروناست ولی امیدوارم با همراهی و رعایت مردم، هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار