انجام بیش از ۴۶ هزار مورد تب سنجی در فارس

شیراز(پانا) - نماینده هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه از انجام ۴۶ هزار و ۸۷۰ مورد تب سنجی در فارس، در چهاردهمین روز از فروردین خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
انجام بیش از ۴۶ هزار مورد تب سنجی در فارس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «مهرداد شریفی» در نشست ستاد نوروزی دانشگاه که امروز برگزار شد، نقطه قوت و وضعیت مناسب کنترل و پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در استان فارس نسبت به دیگر نقاط کشور را تلاش، فداکاری، ایثار و مجاهدت تمامی کارکنان مجموعه سلامت فارس عنوان کرد.

او با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت کارکنان مجموعه دانشگاه بیان کرد: برای کارکنان مجموعه دانشگاه که در امر خدمت رسانی به مردم به ویروس کرونا مبتلا شدند، مهمانسراها و نقاهتگاه هایی با امکانات و تجهیزات مناسب مهیا شده که بتوانند دوران نقاهت خود در آنجا سپری کنند.

نماینده هیات رئیسه دانشگاه در این نشست با معرفی اقدامات ۲۴ ساعت گذشته در حوزه سلامت فارس، ارائه خدمت به دو هزار و ۹۴۷ بیمار مراجعه کننده به بخش اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی را از جمله این خدمات برشمرد.

او ادامه داد: ضمن انجام ۱۲۸ عمل جراحی در چهاردهمین روز از فروردین و ارائه خدمت به ۷۲ بیمار دارای علایم تنفسی و ۸۸ بیمار دارای علایم گوارشی؛ ۵۵ مصدوم سوانح ترافیکی که به بخش اورژانس بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی مراجعه کرده بودند، از خدمات درمانی بهره مند شد.

نماینده هیات رئیسه دانشگاه ارائه ۱۴۷ مورد مشاوره روانشناختی و آموزش اصول بهداشتی به ۳۰۹ نفر در استان را از خدمات حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و ادامه داد: ۹ مورد بازدید از پایانه های مسافربری و ۸۵۴ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، از دیگر خدمات تیم های بهداشتی دانشگاه در این روز بوده است که منجر به تعطیلی دو نانوایی متخلف شد.

شریفی در ادامه از ۲۰ مورد ماموریت تیم‌های واکنش سریع استان در این روز خبر داد.

به گفته این مقام مسوول، نیروهای اورژانس استان نیز در این روز در ۲۳۴ ماموریت غیرترافیکی و ۲۹ ماموریت ترافیکی در جاده‌های استان ارائه خدمت کرده اند.

او تعداد مصدومان بستری سوانح ترافیکی در چهاردهمین روز از فروردین را ۵۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۸ نفر نیز با کمک نیروهای اورژانس، به صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده هیات رئیسه دانشگاه همچنین انجام ۳۵۵ ماموریت غیرترافیکی و ۳۹ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی در شهرهای استان را از دیگر خدمات نیروهای اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار