مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جلسه هماهنگی شبکه شاد:

هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام مند ساختن آموزش در فضای مجازی است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان هدف از راه اندازی شبکه شاد، را نظام مند ساختن آموزش در فضای مجازی دانست و گفت با این ابتکار تمامی مدارس و معلمان از بستر مشترکی بهره مند خواهند شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام مند ساختن آموزش در فضای مجازی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، ابراهیم رفیعی مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تدابیر صورت گرفته در وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیشگیری از ویروس کرونا و ادامه آموزش های دانش آموزان در فضای مجازی گفت: طبق تصمیمات کلان وزارتی مقرر شد چهار پیام رسان داخلی در حوزه آموزش مجازی به کار گرفته شوند و مدیران مدارس با مراجعه به سامانه سناد یکی از آنها را به عنوان بستر آموزش مجازی انتخاب نمایند.

وی ضمن تاکید بر تسریع در فرایند اطلاع رسانی و بسترسازی شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) افزود: طبق آمار احصا شده در خصوص ثبت نام مدارس، ضروری است فعالیت های جدی در این زمینه ادامه یافته و مدارس جا مانده از ثبت نام در این زمینه هم اقدام کنند.

رفیعی فعالیت عملیاتی شبکه شاد را از روز شنبه 16 فروردین اعلام کرد و گفت: بایستی مردم را در آموزش های شبکه شاد همراه خود کنیم و اطلاعات لازم را در اختیار آنان قرار دهیم و از تمام توان رسانه ای هم استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تشریح نحوه فعالیت شبکه اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی تصریح کرد: اولویت اصلی ما تشریح فعالیتهای صورت گرفته و نحوه فعالیت شبکه شاد است و در این زمینه ممکن است موانعی هم پیش بیاید، ولی به تدریج تمامی آن موانع برطرف خواهد شد.

وی هدف اصلی راه اندازی شبکه شاد را نظام مند کردن آموزش در فضای مجازی خواند و گفت: هدف از راه اندازی شبکه شاد، نظام مند ساختن آموزش در فضای مجازی به عنوان یک ابزار ایمن، برنامه ریزی شده و متمرکز است و با این ابتکار تمامی مدارس و معلمان از بستر مشترکی بهره مند خواهند شد.

رفیعی یکی از مهمترین وظایف آموزش و پرورش را بسترسازی برای آموزش رایگان دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نقد و نظر پیرامون یک موضوع و مراحل اجرای آن موضوع، دو مقوله قابل توجه هستند و ما در مواجهه با یک موضوع بایستی با بررسی علمی و مستدل اقدام کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تحولات پیش آمده در فضای مجازی در خصوص آموزش را مهم خواهد خواند و بیان کرد: این تحولات کم کم تبدیل به ساختار شده اند و شرایط فعلی کشور، تجربه بدیعی است که رخ داده و باید راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه و اجرا شده و دانش آموزان و خانواده ها در نهایت آرامش، امر آموزش را پیگیری کنند.

در این جلسه اعضای حاضر به بررسی نحوه رفع مشکلات فنی پیش آمده در راه اندازی شبکه شاد، ضرورت پاسخگویی به سوالات همکاران، ارائه توجیهات لازم در خصوص بهره مندی مدارس و دانش آموزان از شبکه شاد و ... پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار