رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

نباید به سیر نزولی بیماری کرونا اعتماد کرد

زنجان (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان طی نشست ویدئو کنفرانس با اصحاب رسانه گفتگو کرد و گزارشی از آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان ارایه داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
نباید به سیر نزولی بیماری کرونا اعتماد کرد

پرویز قزلباش در خصوص رعایت فاصله اجتماعی گفت: « در حال حاضر با رعایت شرایط توسط مردم در وضعیت کنترل بیماری قرار داریم. تعداد مبتلایان تاکنون نه سیر صعودی و نه نزولی داشته، بلکه در یک خط افقی قرار دارد. از طرفی روند نزولی بیماری قابل اعتماد نیست و ممکن است بعد از مدت کوتاهی مجددا این بیماری سیر صعودی داشته باشد. توصیه‌ ما به مردم این است که همچنان فاصله‌ فیزیکی و اجتماعی را حفظ کنند تا شاهد کنترل بیماری باشیم.»

قزلباش در خصوص آخرین آمار مبتلایان افزود: «تا به امروز 1774 نفر بیمار در بیمارستانهای استان پذیرش شده‌اند که از این تعداد 372 نفر بیمار بستری مشکوک، 620 نفر بیمار بستری با تست مثبت و 428 نفر بیمار بهبود یافته و ترخیص شده داشتیم. تعداد فوتی‌های استان بر اثر ویروس کرونا تا به امروز 63 نفر گزارش شده است.»

قزلباش با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک گفت: «طبق اظهار تتروس، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی، دو دسته افراد باید از ماسک استفاده کنند. گروه اول افراد بیمار و گروه دوم افرادی هستند که از بیمار مراقبت می‌کنند. استفاده از ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد و ممکن است مشکلات جانبی دیگری برای آنها ایجاد کند.»

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برخی علائم ناشی از ویروس کرونا تصریح کرد: « طی یک مطالعه‌ علمی مشخص شده است که در برخی افراد مبتلا به کرونا حس بویایی و چشایی تضعیف شده و گاها از بین رفته است. ولی این نتیجه قابل تعمیم به همه‌ افراد نیست و نمی‌توان گفت هر کسی که دچار خشکی دهان یا از بین رفتن حس چشایی و یا بویایی باشد لزوما به کرونا مبتلا شده است.»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص فعالیت صنایع استان اظهار کرد: « بخشی از صنایع استان در بحث تولیدات بهداشتی، ماسک، الکل، گندزداهای الکلی و بقیه‌ تجهیزات نقش فعالی داشته و کمک بزرگی به دانشگاه کرده‌اند. بعضی از صنایع کمک‌های نقدی به دانشگاه پرداخت کرده اند که در بخش زیر‌ساخت‌ها هزینه شده است. ولی نیاز مردم و بهداشت و درمان بسیار بالاتر است و ما انتظار مساعدت‌های بیشتری داریم.»

قزلباش در خصوص زیرساخت‌های جدید ایجاد شده در بیمارستانها گفت: « تا جای ممکن این زیرساخت‌ها برای تقویت توانمندی و خدمات رسانی بیمارستانهای استان حفظ خواهند شد و با نزدیک شده به فصل گرما باید سیستم‌های سرمایشی نیز برای رفاه حال بیماران و کادر درمان تقویت شوند. در بخش فنی هم 6 دستگاه اکسیژن‌ساز به مجموعه بیمارستان اضافه خواهد شد. اینها تجهیزات زیربنایی هستند و در بیمارستانها استفاده خواهند شد.»

وی در خصوص شروع به کار بعضی کسب و کارها عنوان کرد: «باید دولت طوری برنامه‌ریزی کند که با شروع به کار بعضی کسب و کارها از 20 فروردین، در صورتی که این کسب و کارها کنترل شوند و مشکلاتی را برای جامعه پیش نیاورند می‌توانند شروع به فعالیت نمایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار