رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

استفاده حداکثری از ماشین آلات کشاورزی در کشت برنج برای مقابله با کرونا

رشت (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان اعلام کرد امسال باید از حداکثر ظرفیت ماشین آلات کشاورزی استفاده کنیم تا از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
استفاده حداکثری از ماشین آلات کشاورزی در کشت برنج برای مقابله با کرونا

به گزارش اداره جهاد کشاورزی استان گیلان، مسعود الماسی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان ۲۳۸هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد گفت: بالغ بر ۷۰ درصد از این اراضی شخم اول زده شده است و با توجه به منابع آبی خوبی که امسال بهره مند هستیم، پیش بینی می شود، سال زراعی خوبی را در پیش داشته باشیم.

وی افزود: امسال اراضی آماده کشت استان از ابتدای شروع شخم زمستانه تاکنون در مقایسه با پارسال دو درصد بیشتر است.

الماسی با اشاره به بارش‌ها و آغاز به موقع شخم زمستانه افزود: خوشبختانه، بیش از یک میلیارد مترمکعب آب در پشت سد سفیدرود ذخیره شده که سال زراعی خوبی را برای شالیکاران گیلان نوید می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ بانک نشا در گیلان، نشاء برنج برای کشت مکانیزه به صورت متمرکز تولید می‌کنند، به کشاورزان توصیه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در صورت مساعد بودن کشت مکانیزه برنج، شالیکاران با رعایت نکات بهداشتی برای داشتن محصول سالم از کشت مکانیزه استفاده کنند.

معاون بهبود سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه حدود ۶۲ درصد شالیزارهای گیلان مکانیزه نشا می‌شوند، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در گیلان، امسال باید از حداکثر ظرفیت ماشین آلات کشاورزی برای کشت مکانیزه استفاده کنیم تا از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کنیم.

وی افزود: کشت مکانیزه در گیلان با بکارگیری بیش از ۷۵ هزار دستگاه، انواع ماشین آلات کشاورزی در مراحل کاشت، داشت و برداشت انجام می‌شود.

مسعود الماسی تاکید کرد: شالیکاران پس از استفاده از ماشین آلات کشاورزی، تجهیزات و ماشین آلات را ضدعفونی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار