مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان عنوان کرد:

اقدامات پیشنهادی مشاورین و رابطین مشاور برای سلامت روان دانش آموزان همدان در روزهای کرونایی

همدان (پانا) - سید جعفر سعیدی منش، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 1همدان، اقدامات انجام شده توسط مشاورین و رابطین مشاور در خصوص مدیریت استرس و کنترل اوقات فراغت دانش آموزان را ارایه کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات پیشنهادی مشاورین و رابطین مشاور برای سلامت روان دانش آموزان همدان در روزهای کرونایی

سید جعفر سعیدی منش مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان در گفتگو با پانا، با اشاره به تعطیلات ناخواسته و شیوع بیماری کرونا و قرنطینه خانگی دانش آموزان گفت: مشاوران و رابطین مشاوره ناحیه یک با در نظر گرفتن شرایط موجود به ارسال پیام و مطالبی با موضوع کاهش استرس مرتبط با کرونا ویروس و همچنین اقداماتی که والدین در ارتباط با آرامش و مطالعه دروس فرزندانشان در دوران قرنطینه انجام می دهند در سایت مدارس اقدام کردند.

سعیدی نمونه ای از پیام های مشاوره ای ارسال شده به مدارس را این گونه عنوان کرد: گروهی از دانش آموزان در کنار تفریح و استراحت به مرور درس ها پرداخته و عقب ماندگی ها و ضعف درسی خود را جبران می کنند. این گروه، دانش آموزان پرتلاشی هستند که برای رقابت با دانش آموزان دیگر فرصت را غنیمت دانسته تا با تلاش بیشتر خود را به آن دانش آموزان برسانند. همچنین دانش آموزان زیرک و باهوش برای کسب موفقیت های بیشتر و اهداف متعالی تر از این فرصت استفاده کرده و با مطالعه بیشتر و استفاده از روش‌های متنوع یادگیری و ارزشیابی، خود را برای مراحل بالاتر آماده کرده و در کنار تفریح و استراحت به بهره‌برداری بیشتر از این تعطیلات می پردازند.

او تاکید کرد: در عین حال خانه امن ترین جاست. فردی مبتلا به کرونا می شود که مستقیم یا غیر مستقیم با فرد آلوده به این ویروس تماس داشته باشد. وقتی در خانه هستید این ارتباط به حداقل می‌رسد. توصیه جدی می شود تا حد امکان از خانه خارج نشوید و بهترین استفاده را از بودن در خانه داشته باشید و وقت بیشتری را در خانه با سایر اعضای خانواده بگذرانید.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خاطرنشان کرد: دانش آموزان می توانند با دیگر اعضاى خانواده فیلم ها و سریال های بیشتری ببینید، چند کتاب مورد علاقه تان را انتخاب کنید و ساعاتی طولانی حضور در خانه از مطالعه شان لذت ببرید، سایت های مفید را مرور کنید، برای کاستن هرگونه ارتباط با دنیای خارج از خانه غذای رستورانی سفارش ندهید، با کسانی که مدتهاست به آنها زنگ نزده اید تماس بگیرید و گفتگوی تازه کنید، در محیط های خانگی تا حد امکان بدنتان را گرم نگه دارید و غذای مقوی به ویژه آنهایی که ویتامین های A و E و C و سلنیوم دارند بخورید تا سطح ایمنی بدنتان بالا برود، وجود اندکی اضطراب برای مراقبت و مدیریت ضروری است، ولی استرس زیاد نه تنها کمکی به موضوع نمی‌کند، بلکه کاهش قدرت ایمنی بدن عامل ایجاد بیماری های روانی بعدی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار