جو بایدن کاهش تحریم‌های ایران را خواستار شد

تهران (پانا) - سناتور ارشد آمریکایی با برشمردن برخی اقدامات پیشنهادی، خواستار کاهش تحریم‌های دولت این کشور بر ایران در موقعیت مبارزه با ویروس کرونای جدید شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
جو بایدن کاهش تحریم‌های ایران را خواستار شد

به گزارش ایسنا از واشنگتن اگزمینر، جو بایدن سناتور دموکرات آمریکایی در بیانیه‌ای درباره تاثیر تحریم‌های اعمال شده بر کشورهای در حال مبارزه با ویروس کرونای جدید از جمله ایران گفت: در بحبوحه این بیماری همه‌گیر مرگ‌بار که هیچ مرزی نمی‌شناسد، آمریکا باید اقداماتی انجام دهد تا حتی با وجود در اولویت قرار دادن سلامت ملت آمریکا، هر کمکی که می‌تواند به کشورهایی که بیشترین آسیب را از این ویروس دیده‌اند، از جمله ایران ارائه دهد.

بایدن در ادامه این بیانیه اظهار کرد: برای متوقف کردن موثر این بیماری همه‌گیر، تمامی کشورهای جهان باید باهم همکاری کنند. محدود کردن ساختگی جریان کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی برای دست‌یابی به یک هدف سیاسی، نه تنها به ایران این اجازه را خواهد داد که از مسئولیت واکنش سنبل شده‌اش [به این بیمای] طفره رود، بلکه موجب خواهد شد خطری که این ویروس در حال حاضر و در آینده برای مردم آمریکا ایجاد می‌کند افزایش یابد.

این سناتور آمریکایی اقداماتی را برای کاهش تحریم‌های ایران پیشنهاد کرد که از جمله آن‌ها « دادن مجوزهای گسترده به شرکت‌های دارویی و شرکت‌هایی که تجهیزات پزشکی ارائه می‌کنند، ایجاد یک کانال اختصاصی برای بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های حمل‌ونقل، بیمه‌گران و دگیر موسسات خدماتی به جهت کمک به ایران برای دست پیدا کردن به کمک‌های حیاتی، ارائه دستورکار جدید تحریم‌ها برای این گروه‌ها و سازمان‌های کمک‌رسانی بین‌المللی برای مشخص کردن این که چگونه می‌توانند به سرعت، مستقیما و به طور قانونی به این اتفاق غم‌انگیز در ایران، بدون تنبیه واکنش دهند.

او با مطرح کردن این ادعا که ایران نتوانسته است پاسخی موثر به بحران کرونا بدهد، در عین حال این انتقاد را از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح کرد: این که دولت ترامپ به خاطر راهبرد فشار حداکثری به طرز بد و با عواقبی توافق هسته‌ای را ترک کرد، به اندازه کافی بد است. هیچ معنایی ندارد که در یک بحران جهانی، این شکست به واسطه جلوگیری از دسترسی به کمک‌های بشردوستانه با بی‌رحمی ترکیب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار