با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

نخستین جلسه ویدیو کنفرانس نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور برگزار شد

زاهدان (پانا) - نخستین جلسه ویدیو کنفرانس نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور با محوریت استمرار فرآیند آموزش از طریق شبکه استانی(هامون) و راه اندازی شبکه شاد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین جلسه ویدیو کنفرانس نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور برگزار شد

حمیدرضا رخشانی ظهر امروز در جلسه ویدیو کنفرانس با نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس دانش آموزی کشور با اشاره به پیام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در دل تهدیدها گاهی فرصت‌هایی وجود دارد که در خود فرصت ها نیست و این سخن مصداق شرایط فعلی آموزش و فرآیند یاددهی و یادگیری در کشور است، زیرا اگر چه پیشگیری از شیوع گسترده بیماری ویروس کرونا موجب تعطیلی مدارس شده است، اما بستر و فرصت جدیدی برای همکاران پرتلاش و دانش آموزان عزیزمان فراهم کرده است.
او ادامه داد: اعتقاد و باور سیستمی و سازمانی آموزش و پرورش بر آن است که تمام اقدامات و فعالیت ها در نظام تعلیم و تربیت بر اساس دانش آموز محوری و مدرسه محوری انجام می گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: جایگاه دانش آموزان در نظام تعلیم و تربیت مشخص است، بنابراین به این سبب تاکید بر استفاده از نظرات و دیدگاه های آنان برای رسیدن به اهداف متعالی در سند تحول بنیادین بیان شده است.
او با اشاره به اینکه اعضای شورای دانش آموزان و مجلس دانش آموزی برای تاثیرگذاری بر روی همسالان خود بهترین الگو هستند، افزود: نقش شورای دانش آموزی نقشی بی بدیل است و یقیناً این نقش در تمامی فرآیندهای مدرسه، همسالان و دانش آموزان در کشور تاثیرگذار است.
رخشانی تاکید کرد: بر اساس اهمیت، جایگاه و نقش مهم دانش آموزان باید تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های ادارات آموزش و پرورش استان دانش آموز محور باشد.
او ادامه داد: در این راستا نقش مشاوره ای نمایندگان دانش آموزان استان در مجلس دانش آموزی کشور باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: بهره گیری از ظرفیت شبکه استانی صدا و سیما در کنار ظرفیت هایی همچون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مهم و ضروری است، بنابراین با توجه به شرایط فعلی و تعطیلی مدارس، بیشترین نگرانی ها متوجه دانش آموزان پایه دوازدهم است که در گام نخست سعی می شود با برنامه‌ریزی و هماهنگی صورت گرفته با صدا و سیمای مرکز استان مباحث آموزشی و درسی توسط معلمان مجرب استان تدریس و در ساعت مشخص برای بهره مندی این گروه پخش شود.
او افزود: هزینه اینترنت دانش آموزان به محض ورود به گروه های کلاسی در پیام رسان های داخلی رایگان ملحوظ می شود و از این بابت خانواده‌ها دغدغه و نگرانی نداشته باشند.
رخشانی تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد مردم استان قابلیت استفاده و دسترسی به اینترنت را دارند، در مرکز و شهرستان‌ها، اقداماتی همچون ارتباط دوسویه و آنلاین معلمان و دانش‌آموزان و علاوه بر آن راه اندازی گروه های کلاس های مجازی انجام شده است.

او ادامه داد: در مناطق روستایی و عشایری نیز با توجه به محدودیت دسترسی به اینترنت، بسته های آموزشی توسط سرگروه های آموزش درسی استان آماده و توسط راهبران آموزشی در اختیار این دانش آموزان قرار گرفته است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان، همراهی، همدلی و هم افزایی مجموعه آموزش و پرورش استان، معلمان صبور و سختکوش، دانش آموزان و اولیای آنها را در گذر از بحران ها، لازم و ضروری دانست.
او در پایان بااشاره به سیل سال گذشته در مناطق شمال و جنوب استان گفت: سیل مهربانی دانش آموزان، فرهنگیان و مردم در اقصی نقاط استان و کشور عزیزمان تاثیر مثبتی بر افزایش انگیزه مردم و خیرین داشت که در این راستا ۴۵ کامیون تجهیزات و ۹۵ کانکس برای جبران مشکلات مدارس آسیب دیده به این مناطق ارسال شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار