همه در معرض ابتلا به کرونا هستند

تهران (پانا) - مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز می گوید نباید اطمینان کاذبی ایجاد کرد که جوانان یا ورزشکاران یا افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند زیرا ما مواردی داشته‌ایم که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و به این ویروس مبتلا شدند و جان باختند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
همه در معرض ابتلا به کرونا هستند

به گزارش ایسنا، سید محمد علوی در خصوص احتمال ابتلای کودکان زیر پنج سال به کروناویروس اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود تنها افراد ضعیف به این ویروس مبتلا می‌شوند یا اینکه افراد زیر ۲۰ سال به این ویروس مبتلا نمی‌شوند، تنها براساس تجارب کشور چین است و دلیلی ندارد که این تجربیات در جوامع دیگر نیز صدق ‌کند بنابراین احتیاط برای همه باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: مشاهده کردیم که یک کودک زیر چهار سال در یکی از شهرهای خوزستان به کروناویروس مبتلا شد و یک کودک مشکوک به این ویروس نیز در یک شهر دیگر مشاهده شد بنابراین نمی‌توانیم بگوییم کودکان زیر پنج سال به این ویروس مبتلا نمی‌شوند و همه اقداماتی که بزرگسالان انجام می‌دهند، کودکان نیز باید انجام دهند.

علوی در مورد احتمال ابتلای کودکان به نوع خفیف یا حتی بدون علامت این ویروس، گفت: ابتلا به این ویروس به سه دسته تقسیم می‌شود؛ حدود ۸۲ درصد افراد اگر به این ویروس مبتلا شوند، ابتلا خفیف است یا ممکن است بدون علامت باشد، ۱۸ درصد به نوع شدید مبتلا می‌شوند و ۲ درصد نیاز به بستری در آی‌سی‌یو پیدا می‌کنند.

وی بیان کرد: موافق این نیستم که بگوییم کودکان به این ویروس مبتلا نمی‌شوند یا به نوع خفیف و یا بدون علامت آن مبتلا می‌شوند. ممکن است کودکان نیز به نوع شدید ویروس کرونا مبتلا شوند و حتی خطر مرگ آنها را تهدید کند. همه افراد باید مواردی که توصیه می‌شود را رعایت کنند زیرا همه در معرض ابتلا هستند.

مدیرگروه بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: نباید اطمینان کاذبی نیز ایجاد کرد که جوانان یا ورزشکاران یا افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند زیرا ما مواردی داشته‌ایم که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند و به این ویروس مبتلا شدند و جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار