ثریا قزل‌ایاغ درگذشت

تهران (پانا) - ثریا قزل‌ایاغ (بهروزی) -نویسنده ادبیات کودک و نوجوان- در سن ۷۷ سالگی از دنیا رفت.

کد مطلب: ۱۰۳۳۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
ثریا قزل‌ایاغ درگذشت

به گزارش ایسنا؛ نوش‌آفرین انصاری - دبیر شورای کتاب کودک- با تایید این خبر، گفت: متاسفانه او امروز صبح (14فروردین) ما را ترک کرد. این نویسنده از بهمن‌ماه دچار کسالت شد و در بیمارستان بستری بود، البته من اطلاع دقیقی از بیماری‌اش نداشتم.

او افزود: قزل ایاغ مقارن با روز جهانی کتاب کودک ما را ترک کرد، آن‌قدری به کودک، کتاب و ادبیات کودک علاقه داشت و تمام عمر خود را بر سر این کار گذاشت. از این بابت هم بسیار متاسف هستیم و تصمیم داریم بعد از رفع مشکل کرونا و امکان تشکیل جلسه، جلسه یادبودی برای او داشته باشیم. قزل ایاغ کارهای بزرگی برای ادبیات کودکان کرد. او یکی از بزرگترین شخصیت‌های حوزه ادبیات کودک بود. روحش شاد باشد، شورای کتاب کودک و دوستداران ادبیات کودک امروز متأثر هستند.

ثریا قزل‌ایاغ متولد دی‌ماه ۱۳۲۲، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان که عضویت شورای‌ کتاب کودک و هیئت‌ علمی دانشکده علوم تربیتی دانشگاه تهران بود، مدتی هم عضویت هیئت داوران جایزه هانس کریستین اندرسن را برعهده داشت.

«نقش کتاب‌های‌ کودکان در همسازی کودکان معلول با جریان زندگی روزمره»، «فریاد مرا بشنو» نوشته میلدرد تیلور، «راهنمای بازی های ایران»، «قصه‌گویی و نمایش خلاق» از دیویی چمبرز، «ادبیات کودکان و نوجوانان و ترویج خواندن؛ مواد و خدمات کتابخانه برای کودکان ونوجوانان»، «نوشتن برای کودکان»،از مارگرت کلارک، «پرنیان و آب؛ با لالایی تا سرزمین خواب»،‌ «لالایی‌ها و ترانه‌های‌ نوازشی، از تولد تا سه سالگی» و «خواندن با کودک، از تولد تا سه سالگی» از جمله کتاب‌های او هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار