استفاده از نتایج غربالگری برای ارتقای امنیت سلامت اردبیل

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد نتایج حاصل از غربالگری در مسیر بهداشتی و ارتقای امنیت سلامت استان قرار می گیرد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
استفاده از نتایج غربالگری برای ارتقای امنیت سلامت اردبیل

به گزارش روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه بررسی روند غربالگری و تاثیرات آن و فرایند درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان اظهار کرد: با عنایت به شروع مرحله دوم غربالگری در این جلسه مقرر شد ظرف ده روز آینده مرحله دوم اتمام و نتایج بدست آمده از مراحل اول و دوم در مسیر مراقبت‌های بهداشتی و ارتقای امنیت سلامت استان مورد توجه قرار گیرد.

او با اشاره به اینکه با الطاف الهی در مرحله اول غربالگری، بالای ۹۸ درصد نتایج حاصل از غربالگری در مسیر ارتقای امنیت سلامت استان قرار می گیرد، افزود: ضرورت دارد در خصوص گروه‌های پرخطر برخوردار از بیماری‌های زمینه‌ای چون فشارخون، دیابت، مشکلات قلبی و عروقی که برابر بررسی‌ها بیشترین تلفات در مواجهه با بیماری کرونا متوجه این گروه‌هاست، مراقبت‌های لازم از سوی متولیان بهداشت و مردم صورت گیرد تا ضمن تامین نیازهای عزیزان از تردد آن ها به محیط‌های شهری و آلوده و پرخطر احتمالی پرهیز شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: در پنج روز اول اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با مشارکت بسیار خوب اهالی استان شاهد کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و بستری کرونا هستیم که اگر این مورد کماکان مورد توجه و رعایت مردم عزیز و فهیم قرار گیرد امیدوارم به حول و قوه الهی شاهد سیر نزولی بیماری در استان و کشور باشیم.

بهنام جو ادامه داد: بنابراین در خصوص پروتکل‌های بهداشتی پس از اعمال فاصله گذاری اجتماعی نیز مقرر شد شبکه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ضوابط اجرایی لازم را با همکاری مرکز تهیه و ارائه کنند.

او در خصوص نیازمندی های بهداشتی استان بیان کرد: با عنایت به راه‌اندازی واحد تولیدی ماسک در داخل استان از روزهای آتی مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار