عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

خالقی: ضرورت استخدام پرستاران داوطلب برای جبران کمبود پرستار

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استخدام پرستاران برای جبران کمبود کادر پرستاری تاکید کرد و گفت لازم است تدابیری اتخاذ شود تا کمبود پرستار با استخدام پرستاران داوطلب جبران شود.

کد مطلب: ۱۰۳۳۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
خالقی: ضرورت استخدام پرستاران داوطلب برای جبران کمبود پرستار

بشیر خالقی در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تلاش‌های کادر پرستاران در پی شیوع کرونا در کشور اظهار کرد: اکنون با گسترش ویروس کرونا در تمامی استان‌ها و افزایش تعداد بیماران، فشار مضاعفی بر کادر درمانی به ویژه پرستاران وارد شده است و از آنجا که در کشور با کمبود پرستار مواجه هستیم، پیشنهاد می‌شود برای تامین کادر پرستاران، استخدام پرستاران داوطلب تسهیل شود چون ‏کادر درمانی و همه نیروهای فعال در بیمارستان‌ها همچون سدی در مقابل سیل کرونا ایستاده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش‌هایی برای جذب پرستار انجام شده است، گفت: تعداد پرستاران در بیمارستان‌ها باید بر اساس استاندارد جهانی باشد اما هم‌اکنون تعداد پرستاران ما با استاندارد جهانی فاصله دارد و با بحران کرونا مشکلات ناشی از کمبود پرستار دوچندان شده است.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه باید مشوقی برای استخدام پرستاران در نظر گرفته شود، گفت: نسبت تعداد پرستار به تخت یا بیمار در تمام سال‌های اخیر با کمبود مواجه بوده است، البته سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه آموزش پزشکی و جذب به این سمت بوده که تعداد پرستار بیشتری تربیت شود اما اکنون باید تا حد امکان از ظرفیت دولت برای فرصت‌های استخدامی استفاده شود. همچنین باید در وضع پرستاران شرکتی یا قراردادی نیز تغییر اعمال شود و برای ارتقای وضع حقوقی این افراد هم تدابیری اندیشیده شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت در نشست اخیر خود با خبرنگاران درباره کمبود پرستار گفت: قبل از بحران کرونا حدود ۹ تا ۱۰ هزار جذب داشتیم و با دستور رییس جمهوری استخدام بیش از ۹۰۰۰ نفر از افرادی را که طی این مدت با نظام سلامت و بسیج ملی مقابله با کرونا چه در مراکز بهداشتی و چه در مراکز درمانی همکاری داشتند،‌ انجام می‌شود که ۴۵۰۰ نفر از آنها از پرستاران خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار