طرز تهیه قلیه ماهی

بوشهر(پانا)- قلیه ماهی یکی از غذاهای محبوب و خوشمزه جنوب کشورمان است . این غذای خوشمزه با گوشت ماهی، سبزیجات و ادویه های جنوبی طبخ می شود و از معروف ترین غذاهای بوشهر محسوب می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۳۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
طرز تهیه  قلیه ماهی

یکی از مهمترین قسمت های درست کردن قلیه ماهی انتخاب ماهی مناسب برای این غذا است. توجه داشته باشید که ماهی هایی که گوشت خیلی نرمی دارند برای تهیه این غذا مناسب نیستند، زیرا ممکن است له شوند و ظاهر خورش را خراب کنند.

مواد لازم برای درست کردن قلیه ماهی عبارتند از :

ماهی : یک کیلوگرم. بهتر است از نوع ماهیهای شیر، سنگسر، هامور یا شوریده باشد.

پیاز متوسط :۳ تا ۴ عدد

گشنیز : ۱ کیلوگرم

شنبلیله : ۲۵۰ گرم

تمر هندی : ۲۰۰ گرم

زردچوبه : ۲ قاشق مرباخوری

فلفل قرمز کوبیده شده : به مقدار کم

سیر: ۱ بوته

روغن :۲۰۰ گرم

آرد: 3 قاشق

طرزتهیه قلیه ماهی بدین صورت است. سبزی را پس از تمیز کردن شسته، در آبکش می ریزیم تا آب آن برود؛ بعد آن را به صورت ریز خرد می کنیم. پیاز را خرد کرده با آرد و روغن سرخ می کنیم تا طلایی شود. سیر را می کوبیم و در پیاز می ریزیم.

سبزی را نیز به آن اضافه کرده، می گذاریم آب آن تبخیر و کمی سرخ شود. ماهی را تکه کرده با یک استکان آب و کمی نمک می گذاریم در حرارت ملایم بپزد.

پولک ماهی را می گیریم و ماهی را در قطعات درشت خرد کرده، در سبزی می ریزیم.

تمر هندی را در یک لیوان آب ولرم خیس می کنیم و در صافی نازکی ریخته، شیره آن را می گیریم و آن را به سبزی و ماهی اضافه می کنیم؛ زردچوبه و کمی نمک به آن زده و مخلوط می کنیم.

تمام مواد را همراه با یکدیگر، کمی سرخ می کنیم. ۲ تا ۳ لیوان آب در آن می ریزیم و در حرارت ملایم قرار می دهیم تا قلیه آهسته بجوشد و جا بیفتد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار