چند توصیه برای خرید ایمن در زمان شیوع کرونا

تهران (پانا) - با همه‌گیری کروناویروس و اعمال قرنطینه در بسیاری از کشورها به منظور مقابله با شیوع آن، انجام فعالیت‌های روزمره مانند خرید با زمان‌های دیگر کمی متفاوت‌تر شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۵۰۷
لینک کوتاه کپی شد
چند توصیه برای خرید ایمن در زمان شیوع کرونا

به گزارش ایسنا، بسیاری از کشورها با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال قرنطینه شهروندان خود را از خروج غیرضروری از خانه منع کرده‌اند. در این شرایط خرید کردن می‌تواند برای برخی دشوار باشد.

در ادامه چند نکته در مورد چگونگی خرید در عین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به نقل از روزنامه گاردین آورده شده است:

۱) فاصله دو متری را با فروشنده‌ها و دیگر مشتریان رعایت کنید:

در مسیر رفتن به خرید یا بازگشت به خانه سعی کنید تا حد ممکن از دیگر افراد حاضر در خیابان‌ها و فروشگاه‌ها فاصله‌ خود را حفظ کنید. حداقل فاصله‌ توصیه شده برای رعایت کردن دو متر است.

صبر داشته باشید و تا زمانی که جلوی قفسه‌ها و یخچال‌های فروشگاه‌ها خلوت نشده به آن‌ها نزدیک نشوید. برخی از سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌ها با محدود کردن تعداد افرادی که می‌توانند در هر زمان معین وارد شوند، به انجام این کار کمک می‌کنند.

هنگام خرید سعی کنید فاصله خود را از کارکنان و فروشنده‌های فروشگاه نیز حفظ کنید.

از دست زدن به سطوح و قفسه‌های فروشگاه‌ها و نقاطی که افراد زیادی با آن در تماس‌ هستد، اجتناب کنید. از دست زدن به چشم‌ها، بینی یا دهان خود نیز تا زمانی که دست‌های خود را به خوبی نشسته‌اید، خودداری کنید.

فروشگاه‌ها نیز بهتر است محلول‌های ضدعفونی‌کننده در اختیار مشتریان خود قرار دهند و چرخ‌دستی‌ها، سبدهای خرید و سایر سطوح فروشگاه را به طور مرتب ضدعفونی‌ کنند.

۲) تنها به خرید بروید:

سعی کنید تا حد ممکن به‌تنهایی برای خرید بیرون بروید، هر چند همیشه استثنائاتی وجود دارد. برای مثال والدین تنهایی که کودکان خردسال دارند، ممکن است نتوانند کودکان خود را تنها در خانه بگذارند.

تنها به خرید رفتن باعث می‌شود تعداد افراد داخل فروشگاه‌ها کاهش یابد و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را راحت‌تر می‌کند همچنین باعث می‌شود تعداد افراد خانواری که در معرض محیط بیرون از خانه و در نتیجه خطر ابتلا به کروناویروس قرار دارند، کمتر شود.

به یاد داشته باشید که بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌طور میانگین افراد می‌توانند تا پنج روز قبل از بروز هرگونه علائم، به کروناویروس جدید مبتلا شوند و در تمام طول این مدت زمان می‌توانند ناخواسته آن را انتقال دهند.

۳) فقط موارد ضروری را که به آن‌ها نیاز دارید، بخرید:

طبیعی است که افراد نگران این موضوع باشند که مجبور به ۱۴ روز قرنطینه و خانه‌نشینی شده و از آن رو به خرید بیش از حد و انبار کردن مواد غذایی و بهداشتی رو بیاورند؛ اما فراموش نکنید که خرید بیش از حد از روی نگرانی می‌تواند فروشگاه‌ها را با کمبود اقلام مختلف روبه‌رو کند و افرادی که نیاز اضطراری به این اقلام داشته باشند برای تهیه آن‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

همچنین با خرید بیش از حد میزان هدررفت مواد غذایی نیز افزایش می‌یابد. چرا که بسیاری از مواد غذایی پیش از مصرف خراب و تاریخ انقضایشان تمام می‌شود.

در صورتی که همه افراد تنها به اندازه نیاز خود خرید کنند، فروشگاه‌ها با مشکل کمبود اقلام مختلف مواجه نمی‌شوند و به اندازه نیاز برای همه افراد کالاهای مختلف موجود خواهد بود.

۴) تا حد ممکن از خرید آنلاین یا خدمات تحویل در محل استفاده کنید:

هر چه تعداد افراد کمتری به خیابان‌ها و فروشگاه‌ها بروند، امکان و آمار ابتلا به کروناویروس کمتر خواهد شد. اگر در گروه‌های آسیب‌پذیر برای ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارید، تا حد ممکن از خرید آنلاین یا خدمات تحویل در محل استفاده کنید تا تعداد دفعاتی که مجبور به خروج از خانه می‌شوبد، کاهش یابد.

این کار به آهسته شدن پیک شیوع در جمعیت کمک می‌کند و از نگرانی‌ها نسبت به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و وارد شدن فشار زیاد به سیستم درمانی می‌کاهد.

در صورتی که در گروه‌های آسیب‌پذیر قرار ندارید و می‌توانید راحت‌تر برای خرید بیرون بروید، خدمات تحویل در محل را برای گروه‌های آسیب‌پذیر خالی بگذارید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار