اختصاص ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی  در سال جاری

تهران (پانا) - محمد باقر نوبخت در حاشیه پنجمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید که با حضور وزیر راه و شهرسازی در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد تاکید کرد در این جلسه هشت محور برنامه شامل برنامه‌هایی از جمله در حوزه ریل، مسکن و غیره با تمرکز بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ارائه شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی  در سال جاری

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: بر مبنای این برنامه‌ها هزار و ۴۰۰ کیلومتر ریل جدید می‌توان افتتاح کرد و همچنین برنامه‌ای برای دو بانده یا تکمیل هزار کیلومتر خط آهن مطرح شده است. از سوی دیگر برنامه‌ریزی برای افتتاح ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و ۸۵۰ کیلومتر بزرگراه و همچنین ۳۰۰ هزار واحد مسکونی انجام شده است.

نوبخت گفت: در جلسه امروز مقرر شد تا یک کمیته مشترک مجموعه پیشنهادهای مطرح شده را بررسی و در جلسات آتی گزارش نهایی را به ستاد ارائه کند.

وی ادامه داد: اولویت بندی طرحهای وزارت راه و همچنین بررسی و اولویت بندی برنامه‌ها، طرحها و پروژه‌های وزارت خانه‌های صمت و جهاد کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید گفت: در سال جدید ۸۷ هزار میلیارد تومان منابع به طرح‌های عمرانی اختصاص خواهیم داد و مصمم هستیم تا هرچه زودتر این ارقام به طرح‌ها اختصاص یابد تا در پایان سال جاری شاهد افتتاح پروژه‌های مربوطه باشیم.

نوبخت با بیان اینکه، با شیوع بیماری کرونا در هفته‌های اخیر برخی کسب و کارهای خرد دچار آسیب شده‌اند، گفت: طرحهای مهمی برای واحدهای تولیدی و پروژه‌های عمرانی در نظر داریم تا شاهد افتتاح به موقع و استفاده حداکثری از آنها باشیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: در آینده نزدیک مجموعه‌ای از برنامه‌های اولویت بندی شده در راستای تحقق حداکثری جهش تولید ارائه خواهد شد.

تعریف ۸۵ سر فصل در وزارت راه با هدف تحقق جهش تولید
وزیر راه و شهرسازی در پنجمین جلسه ستاد راهبری و برنامه‌ریزی جهش تولید که عصر امروز در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، از تعریف ۸۵ سرفصل مختلف در وزارت خانه با هدف تحقق شعار سال خبر داد.

اسلامی با بیان اینکه، پروژه‌های نیمه تمام که اثرات ملموس برای توسعه کشور دارد استخراج شده است، گفت: پروژه‌هایی که با مساعدت دولت میتواند به سرعت تکمیل شود با اولویت طرحهای ریلی و جاده‌ای در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس برنامه‌های وزارت خانه امکان افزوده شدن ۲۶۰۰ تخت در قالب ۱۴ بیمارستان جدید با تامین اعتبارات ۸۰۰ میلیارد تومانی فراهم شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، در سال ۹۹ حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: تخصیص ۲۰ درصد از منابع و تسهیلات نظام بانکی به بخش ساختمان در سال جاری به فراهم شدن مسکن برای اقشار مستوط و محروم کمک جدی خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار