خانه دیجیتال آیسسکو؛ ابتکاری بدیع برای محدودکردن تاثیرات ویروس کرونا

تهران (پانا) - «خانه دیجیتال آیسسکو» ابتکار جدیدی است که از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) انجام شده و از سری ابتکارات و راهنمایی‌های عملی این سازمان برای کشورهای عضو از ابتدای انتشار ویروس کوید ۱۹ به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۱۰۳۳۴۷۰
لینک کوتاه کپی شد
خانه دیجیتال آیسسکو؛ ابتکاری بدیع برای محدودکردن تاثیرات ویروس کرونا

به گزارش دبیرخانه کمیسیون ملی آیسسکو در جمهوری اسلامی ایرانْ، در این ابتکار، آیسسکو قصد دارد تا از تلاش‌های صورت گرفته توسط کشورهای عضو و به طور کلی جامعه بین‌المللی برای مقابله با این همه‌گیری جهانی، با پیشنهاد بهترین راه‌حل‌ها برای برخورد با شرایط اضطراری کنونی، حمایت کند.

این سازمان موثرترین و منعطف‌ترین حالت از فن‌آوری‌ها را که می‌توانند در موقعیت‌های منع برقراری ارتباط عمل کنند و پیامد‌های آن را در زمینه‌های آموزش علوم و فرهنگ مورد توجه قرار دهند، فراهم می‌کند.

این ابتکار آیسسکو شامل تنوعی از اقدامات ترکیبی از حمایت میدانی فوری از طریق ابزار‌های فن‌آورانه پیشرفته شامل ابزارهای ارتباطی قابل اعمال و محتواهای جامع دیجیتال به شرح زیر است:

1. قراردادن تعدادی از ابزارهای دانش آزاد، شامل آخرین اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری که مورد نیاز دانش‌آموزان در مدارس، موسسات آموزشی و دانشگاهی و همچنین مورد نیاز پژوهشگران، معلمان و تهیه‌کنندگان محتواهای آموزشی است. این ابزارها همچنین شامل راهنماهای آموزشی برای تمام سطوح، محتواهای یادگیری با تاثیر متقابل چندرشته‌ای برای استفاده دانش‌آموزان از طبقات مختلف سنی، علاوه بر دانش عمومی، صنایع فرهنگی و محتواهای فکری است.

2. فراهم کردن یک بستر با تاثیر متقابل برای تبادل و ارتباط‌گیری تولیدات خلاق و ابتکاری برای بازدید‌کنندگان. این بستر دربرگیرنده محتواهای جذاب برای افزایش آگاهی درخصوص محافظت در برابر ویروس کرونا است که باعث می‌شوند دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌ها، آنگونه که توسط متخصصان توصیه شده است، مورد استفاده قرار گیرند. این بستر به تمام بازدیدکنندگان خود از گروه‌های سنی مختلف و متخصصان گوناگون کمک می‌کند.

3. راه‌اندازی یک کانال دیجیتال که محتواهای آموزشی، فرهنگی، علمی و فناورانه را فراهم می‌کند، با این هدف که والدین را در این زمینه توانمند کند و مهارت‌های آموزشی آن‌ها را برای ارتقاء نقش‌شان در خانواده و آموزش فرزندان خود، با ارزش‌های مثبت و سازنده، افزایش دهد.

4. تجهیزات هوشمند را که با محتواهای دیجیتال گوناگون ارتقاء یافته، فراهم کرده تا برای چندین کشور عضو، از طریق کمیسیون ملی آموزش، علوم و فرهنگ آن کشورها، ارسال شود. این محتواهای جامع در وب سایت آیسسکو (www.icesco.org) در دسترس می‌باشد.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی جهان اسلام (آیسسکو) در اجرای این ابتکار دیجیتال جدید، ابزار، منابع و محتواهای یکپارچه را در سایت خود، با دسترسی آسان، فراهم آورده و مجددا فراخوان خود را به تمام طرف‌های شایسته و توانمند در کشورهای عضو تکرار و تاکید می‌کند که از آن‌ها استفاده کنند.

علاوه بر آن، هدف این سازمان روند یادگیری بدون مانع از طریق ابزارهای جایگزین دیگر است که با نیازهای هر کشور برای کاهش تاثیر همه‌گیری کوید 19 (کرونا)، متناسب باشد.

هم‌اکنون همگان می‌توانند برای دسترسی به خانه دیجیتال آیسسکو و بهره‌مندی از مزیت‌های آن به آدرسwww.icesco.org مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار