معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه

تهران (پانا) - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی پیامی از رییس جمهور درخواست کرد تا مقررات منع مسافرت ها، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و شرایط متفاوت کار اداره‌ها، حداقل تا پایان فروردین ماه برای پیشگیری از اوجگیری اپیدمی کرونا تداوم داشته باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۸۶
لینک کوتاه کپی شد
درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان فروردین ماه

به گزارش ایرنا، رضا ملک زاده در این پیام از رییس جمهوری درخواست کرد تا ترتیبی اتخاذ شود تا مقررات رفت و آمدها، منع مسافرت ها، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و شرایط متفاوت کار ادارات (تاکید بر دورکاری در موارد ممکن و کاهش ساعات کار اداره ها در موارد غیر ضروری) با قوت و شدت هرچه بیشتر حداقل تا پایان فروردین ماه به منظور کاهش سرعت و پیشگیری از اپیدمی کرونا اجرا شود.

وی، مهمترین راه پیشگیری از اوجگیری اپیدمی کرونا در ایران را حفظ فاصله اجتماعی و کاهش سطح ارتباطات مردم به حداقل ممکن دانست و لازمه این مهم را جدی گرفته شدن این درخواست پزشکان، متخصصان و محققان همنظر ذکر کرد.

ملک زاده زاده افزوده است، در غیر اینصورت افزایش شمار قربانیان کرونا شامل مبتلایان و جانباختگان به دلیل پرشدن ظرفیت و امکانات بیمارستان ها و کاهش فوق العاده توان کادر درمانی و مراقبتی کشور، بدیهی بوده و کنترل اپیدمی در آینده بسیار سخت تر خواهد شد.

ملک زاده تصریح کرد: خاموش شدن اپیدمی کرونا نیازمند ابتلای ۷۰ درصد مردم کشورهای درگیر از جمله ایران به این ویروس طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی است، اما تاکید می شود این به معنای اتخاذ نکردن شرایط پیشگیرانه از اوجگیری اپیدمی نیست و باید این اپبدمی بتدریج و نه یکباره صورت گیرد تا دچار بحران در کنترل آن نشویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار