بوشهر در عرصه ویروس کرونا یکی از استان‌های کم بیمار کشور است

بوشهر(پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهرگفت همکاری مردم و اقشار مختلف سبب شد امروز استان بوشهر یکی از استان های کم بیمار در عرصه ویروس کرونا در کشور باشد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۲۹
لینک کوتاه کپی شد
بوشهر در عرصه ویروس کرونا یکی از استان‌های کم بیمار کشور است

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، مجید خورشیدی در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم اصحاب رسانه در کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: همه دستگاه‌های متولی به ویژه رسانه‌ها در امر مقابله با بیماری کرونا مشارکت جدی داشته‌اند.

وی، اقدامات استان بوشهر در خصوص بیماری کرونا را پیشگامانه، پیشگیرانه و موفق دانست و تصریح کرد: خدمات اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیمای استان بوشهر در اطلاع رسانی ویروس کرونا قابل قدردانی و سپاس است و در این راستا خبرگزاری‌ها نقش تعیین کننده‌ای در استان بوشهر داشته‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به اقناع عمومی در اجرای مقابله با بیماری کرونا افزود: اقناع عمومی می‌تواند سبب مشارکت و همراهی بیشتر مردم در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای شکستن زنجیره انتقال کرونا شود.

خورشیدی تاکید کرد: اگر اقناع عمومی در راستای مقابله با کرونا انجام نشود، تداوم همراهی مردم با مشکل مواجه می‌شود.

وی با تاکید بر تاثیر در خانه ماندن برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا خاطرنشان کرد: باید تلاش شود در خانه ماندن به صورت 100 درصدی محقق شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از موفقیت این استان در عرصه مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و بیان کرد: همکاری مردم و اقشار مختلف سبب شد امروز استان بوشهر یکی از استان های کم بیمار در عرصه ویروس کرونا در کشور باشد، در صورتی که پیش‌بینی می‌شد استان بوشهر با توجه به استعدادی که دارد یکی از کانون‌های انتشار بیماری باشد.

خورشیدی با بیان اینکه در مقابله با پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا ضروری است و بهداشت روان باید جدی گرفته شود گفت: امروز بزرگترین جهاد و حرکت اجتماعی پیوستن به پویش در خانه ماندن است و در این راستا رسانه‌ها باید تلاش کنند همه مردم را با این طرح همراه کنند.

وی با بیان اینکه از 15 فروردین به بعد همراهی مردم در طرح "در خانه بمانیم"، نیاز به انگیزه بیشتری دارد افزود: موفقیت طرح فاصله گذاری اجتماعی سلامت جامعه را تضمین می‌کند و عدم موفقیت و توجه به طرح، بیماری را در جامعه شایع می‌کند و آمار بیماران را افزایش می‌دهد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: وقتی جمعیت هلال احمر در مسیرهای ورودی استان برای تب سنجی مستقر شد، هنوز هیچ ابلاغیه‌ای برای تب سنجی صادر نشده بود و یک کار خلاقانه از سوی استان بوشهر بود.

خورشیدی گفت: عامل انتقال بیماری در استان ماشین‌های قم و تهران نبودند، بلکه این خود بوشهری‌هایی بودند که بدون توجه به توصیه‌ها به سفر رفتند.

وی اضافه کرد: در همین راستا اپلیکیشنی از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی شده که این افراد اطلاعات خود را وارد سامانه کنند تا همزمان با ورود آنها غربالگری شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: اگر بخشی از این اقدامات را مردم بدانند، آرامش بخشی و اقناع می‌شوند و تنها در این صورت است که اگر اقدام دیگری نیاز باشد مردم با مسوولان همراهی بیشتری می‌کنند، نه با فاز تخریب که متاسفانه هست هر چند نفوذ زیادی هم ندارد.

خورشیدی گفت: با توجه به ماندن مردم در خانه و پیشگیری از ایجاد مشکل باید بهداشت روانی مردم را جدی بگیریم. در همین راستا خانه روان شناسان استان در این زمینه فعال شده و لازم است رسانه‌ها نیز نسبت به گسترش پیام‌های بهداشت روانی به مردم کمک کنند.

وی یادآور شد: اگر این امر محقق نشود پیش بینی می کنم از ۱۵ فروردین به بعد همراهی مردم با طرح را شاید از دست بدهیم، به همین دلیل اصحاب رسانه باید تلاش کنند مردم را همچنان برای حفظ سلامت خودشان با طرح فاصله گذاری اجتماعی همراه نگه دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: تا ۱۵ فروردین ماندن در خانه یک سنت است، ولی از آنجا به بعد نیاز به اقناع سازی بیشتری دارد و موفقیت طرح در گرو همراهی مردم است.

خورشیدی گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی از زمان شروع تا ۲۰ فروردین ماه در تلاش است که مردم در خانه بمانند در همین راستا از معاون عمرانی خواستم به شهرداری ها ابلاغ کنند در سواحل تابلو پارک ممنوع بزنند تا پلیس بتواند اعمال قانون کند و همچنین خاموشی معابر نیز از سوی شهرداری‌ها انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار