سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور عنوان کرد:

دکتر ابول نژادیان :اولین مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان از قم آمده بودند

اهواز (پانا) - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهوری با اشاره به موارد اولیه ابتلا به کرونا در استان گفت اولین مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان از قم آمده بودند و استان خوزستان نیازمند جذب نیروی بیشتر کادردرمانی است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دکتر ابول نژادیان :اولین مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان از قم  آمده بودند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز، فرهاد ابول نژادیان در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور خواستار توجه بیشتر دولت به سهمیه کادر پرستاری استان خوزستان در آزمون های استخدامی پیش رو شد.

ابول نژادیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور با اشاره به زمان و نحوه ورود ویروس کرونا به استان خوزستان، اظهار کرد: در روز چهارم اسفندماه در استان خوزستان سه بیمار با تست کرونای مثبت گزارش شد، یکی از این افراد در اندیمشک بود، که ایستگاه قطار قم به اهواز در این شهر قرار دارد، دو نفر دیگر در اهواز و هندیجان بودند که هر دو سابقه سفر به قم را داشتند.

او ادامه داد: در آن زمان نمونه های آزمایش به انستیتو پاستور ارسال می شد و چند روز زمان جهت آماده شدن جواب آزمایش ها لازم بود، اما از تاریخ ششم اسفند شرایط انجام آزمایش در اهواز مهیا شد و آزمایشگاه رفرانس در اهواز شروع به کار کرد و از این زمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز پذیرای نمونه های آزمایشات استان خوزستان و استان ایلام بود.
ابول نژادیان با اشاره به تعداد آزمایش های انجام شده در آزمایشگاه کرونا اهواز گفت: تا این لحظه تعداد دو هزار و 953 آزمایش در این آزمایشگاه انجام شده که از این تعداد تا این لحظه دو هزار و 259 مورد منفی و ۶۹۴ مورد مثبت گزارش شده است، عدد اخیر با احتساب آخرین موارد مثبت است.

او ادامه داد: در حال حاضر در استان خوزستان، 78 بیمار بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، 403 بیمار با بهبودی از بیمارستان مرخص شده اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در همین زمینه افزود: از تاریخ اول اسفند ماه تعداد مراجعه کننده ها در استان با تابلوی بالینی علائم تنفسی و سندروم حاد تنفسی ۳۱ هزار و ۷۲۷ مورد بوده که به بیمارستان‌های خصوصی، دولتی و خیریه و غیر دولتی مراجعه کرده اند.

او ادامه داد: به محض ابلاغ دستورالعمل غربالگری از سوی وزارت بهداشت، این امر در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان انجام شده است و تا این لحظه نزدیک به چهار میلیون نفر از جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفته اند، ۳۳ نفر از این تعداد تحت درمان یک دارویی و دو دارویی در منزل قرار گرفته اند و ۲۹۵ نفر هم در این غربالگری به بیمارستان های دانشگاهی اعزام شده اند که فرآیند نمونه گیری برای آنها انجام شد و درمان آنها تحت پیگیری قرار دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به کمبودها و مشکلات استان در حوزه کادر پرستاری در مواجهه با کروناویروس گفت: در سالیان گذشته، ضریب نسبت پرستار به تخت در استان خوزستان پایین بوده و کمبود جدی در سهمیه پرستاری که به استان خوزستان داده شده، وجود داشته است.

او ادامه داد: ضریب نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در دانشگاه ها و دانشکده های استان خوزستان در سالیان گذشته بین 68 تا 75 صدم بوده است که این عدد از میانگین کشور بسیار فاصله دارد، این امر باعث شده نسبت پرستار به تخت در بیمارستان های استان در مجموع کم باشد.
ابول نژادیان یادآور شد: به منظور تامین نیروی انسانی در حوزه پرستاری و بطور کلی کادر درمان، اعمال جراحی غیر اورژانسی متوقف شد و به بخش هایی همچون آندوسکوپی و کلونوسکوپی فقط در صورت انجام موارد اورژانس مجوز فعالیت داده شد، با این اقدامات و جابجایی هایی که انجام شد، کادر پرستاری در بیمارستان ها و بخش های منتخب کرونا تامین شد.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه کمبود نیروی پرستار در استان خوزستان در طول زمان به وجود آمده است، چنانچه سازمان مدیریت به ما کمک کند و در آزمون‌های استخدامی بعدی ظرفیت بیشتری در این حوزه به خوزستان اختصاص داده شود، می توان امیدوار بود که این موضوع در دراز مدت حل شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به مجوز استخدام ده هزار نفری وزارت بهداشت عنوان کرد: از طریق آزمون استخدامی که آبان ماه برگزار شد، عدد قابل قبولی از سهمیه خوزستان به کادر درمان تزریق شده است و این موضوع لازم است در سهمیه های استخدامی بعد نیز به صورت ویژه دیده شود.

ابول نژادیان در خصوص کمک گرفتن از ظرفیت‌های درمانی نیروهای مسلح و بخش‌های خصوصی و دولتی غیر دانشگاهی گفت: در استان خوزستان از همه ظرفیت های بخش دولتی، خصوصی و نیروهای مسلح استفاده شده است، سپاه آمبولانس های خود را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده و همچنین بیمارستان صحرایی آماده کرده که در صورت نیاز مستقر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار