دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، بانک‌ها و ادارات ضروری است

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، بانک‌ها و ادارات ضروری است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه به ویژه نانوایی‌ها، بانک‌ها و ادارات ضروری است

دکتر سعید کشمیری ظهر دوشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر اظهار داشت: ابتلای افراد به ویروس کرونا نشان می‌دهد، برخی مردم به‌اندازه کافی این بیماری را جدی نگرفته‌اند.
وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و آموزش نقش محوری در کنترل و اپیدمی ویروس کرونا دارد که این مهم با همکاری اصحاب رسانه به خوبی در استان بوشهر انجام‌شده است.
دکتر کشمیری گفت: نتیجه تعامل و همراهی اصحاب رسانه با مسئولان باعث رشد چشمگیر سواد سلامت وسواد رسانه‌ای مردم استان در خصوص بیماری کرونا شده است که منجر به همراهی مردم برای پیوستن به پویش‌های در خانه بمانیم و تعطیلی صنوف شده است.
وی با بیان اینکه موفقیت در کنترل اپیدمی بیماری کرونا نتیجه موفقیت کار تیمی است اظهار داشت: حاصل مدیریت یکپارچه در استان بوشهر، کاهش شمار مبتلایان و جلوگیری از همه‌گیری بیماری شده است.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر افزود: احساس مسئولیت اصحاب رسانه و تشکل‌های مردمی کمک خوبی در کنترل بیماری کرده است و حتی نقدهای تلخ نیز ما را نسبت به زوایای پنهان آگاه‌تر کرد که باید از هوشیاری و مسئولیت‌پذیری مردم و رسانه‌ها تقدیر کرد.
وی گفت: برخی دستگاه‌ها و یا مجموعه‌ها وعده‌های کمک به مدیریت درمان برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا داده‌اند این در حالی است که وعده‌ها محقق نشده را اطلاع‌رسانی می‌کنند و این امر مجموعه کادر درمانی را با مشکلاتی روبرو می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیوع ویروس کرونا ما را متوجه قدرت و انرژی سرمایه‌های اجتماعی کرد، در این ارتباط شورای اطلاع‌رسانی نقش این ظرفیت مهم در کنترل اپیدمی و بحران‌ها را باید برجسته کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: با برجسته‌سازی نقش سرمایه‌های اجتماعی تلاش ما بر این باشد تا این ظرفیت مهم را حفظ و توسعه دهیم.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر گفت: هرچند در خانه ماندن سبب جلوگیری از انتقال و شکستن زنجیره ویروس کرونا می‌شود ولی عوارض اجتماعی گوناگونی ازجمله تنهایی‌های اجتماعی را به دنبال دارد که سبب تلخ‌کامی‌های اجتماعی شده و باید راهکارهایی برای تقویت تاب آوری مردم ارائه شود.
وی تصریح کرد: برجسته‌سازی خدمات افرادی که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شبانه اقدام به گندزدایی معابر شهری می‌کنند و یا با چرخ خیاطی و دوختن گان، ماسک و دستکش به صورت گمنام و بدون چشمداشت در تلاش برای خدمت‌رسانی به کادر بهداشت و درمان هستند ضروری و واجب است.
دکتر کشمیری اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان بوشهر با شدت و قدرت تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیمای استان که با همه توان در صحنه حضور دارند و همچنین از اظهارنظرهای دلسوزانه و نقدهای مؤثر مردم در فضای مجازی تقدیر و خاطرنشان کرد: این اظهارنظرها و نقدهای دلسوزانه و هوشیاری و مسئولیت‌پذیری مردم نسبت به سلامت خود و جامعه کمک بزرگی به بخش بهداشت و درمان استان در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار