کمک مالی نماینده ولی فقیه استان سمنان به یک قرارگاه مردمی برای مبارزه با کرونا

سمنان (پانا) - مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در سمنان گفت دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان سمنان در راستای مبارزه با ویروس کرونا، کمک های مالی خودشان را قرارگاه مردمی یحیی بن موسی الکاظم(ع) سمنان اهدا کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۳۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
کمک مالی نماینده ولی فقیه استان سمنان به یک قرارگاه مردمی برای مبارزه با کرونا

مهدی خراسانیان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، با اشاره به ضرورت تشکیل این قرارگاه، گفت: قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا موسوم به «قرارگاه یحیی‌بن‌موسی‌الکاظم(ع)» با هدف انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با کرونا در سمنان راه‌اندازی شد که البته با نظارت کامل علوم پزشکی استان صورت می گیرد و اولویت ما ورود به بحث پیشگیری خواهد بود.

وی با بیان این که شماری از خیرین برای کمک مالی و آغازبکار قرارگاه مذکور پیشگام شده‌اند، خاطرنشان کرد: ضمن تشکر از دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان سمنان حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شاهچراغی به همراه مدیر حوزه های علمیه استان سمنان و دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان سمنان حجت الاسلام محمدحسن رستمیان، به جهت اهداء حمایت مالی خودشان به قرارگاه، در ادامه از همه مردم و کسانی که توانایی مالی دارند درخواست می‌کنیم تا کمک‌های خود را به قرارگاه برسانند تا بتوانیم با تهیه و توزیع اقلام بهداشتی جلوی پیشرفت بیماری را بگیریم.

مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در سمنان، با بیان این که مهم‌ترین مسائل در حوزه مبارزه با کرونا در بخش «پیشگیری» تعریف می‌شود، اظهار داشت: تلاش دولت عمدتا معطوف به حوزه درمان است اما اگر در حوزه پیشگیری موفق عمل کنیم، گام‌های بلندی در کنترل بیماری کرونا برداشته خواهد شد.

این فعال فرهنگی با بیان این که قرارگاه مذکور برای تسریع در خدمات‌رسانی و توزیع مطلوب اقلام بهداشتی شهر سمنان نیز وارد عمل شده است، افزود: توزیع عادلانه به ویژه در بین اقشار محروم و کم برخوردار مورد توجه این قرارگاه است.

خراسانیان با بیان این که قرارگاه مذکور برای تسریع در خدمات‌رسانی و توزیع مطلوب اقلام بهداشتی شهر سمنان را به 40 منطقه تقسیم کرده است، گفت: در هریک از این 40 منطقه، از ظرفیت‌ گروه‌های مردمی و بسیجی برای آموزش به مردم و توزیع اقلام بهداشتی استفاده خواهد شد.

وی در ادامه مراقبت‌های بهداشتی در خصوص بیماران بهبودیافته و مرخص‌شده از بیمارستان‌ها را امری پراهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: قرارگاه مردمی، در مراقبت از افراد، در قرنطینه‌ی پس از ترخیص نیز مساعدت می‌کند تا ضمن ارائه آموزش‌های لازم، کمک‌های موردنیاز را به خانواده بیماران برسانند.

مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا در سمنان «سلامت معنوی»، «رسانه و فضای مجازی»، «خیرین»، «روابط‌عمومی»، «ساماندهی محلات و توزیع» و «بهداشت» را از جمله کمیته‌های این قرارگاه عنوان کرد و گفت: آموزش برای ما اهمیت بسیاری دارد؛ این آموزش‌ها از طریق تیم‌های محله‌ای به مردم ارائه و تلاش می‌شود تا از میزان رفت‌وآمدهای مردم به واسطه فرهنگ‌سازی کاسته شود.

وی با درخواست از فعالان مردمی مبارزه با کرونا برای اعلام ظرفیت‌ها و مشکلات خود به قرارگاه مردمی گفت: تمامی گروه‌هایی که در فعالیت‌هایی نظیر دوخت ماسک و... مشارکت می‌کنند، می‌توانند با قرارگاه مردمی ارتباط بگیرند.

مسئول قرارگاه مردمی مبارزه با کرونا با بیان این که به واسطه کمک‌های مردمی ماسک‌های پنج‌لایه قابل شستشو با قیمتی بسیار اندک در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، گفت: ما با ستاد مبارزه با کرونا کاملا هماهنگ عمل خواهیم کرد و از توان ظرفیت این ستاد نیز بهره خواهیم برد؛ اما کارویژه قرارگاه مردمی، سازماندهی کمک‌های مردمی و متصل کردن ظرفیت‌های فعال موجود است.

خراسانیان تصریح کرد: قرارگاه مردمی یحیی بن موسی کاظم (ع) سمنان به نیروهای تخصصی داوطلب مردمی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، پرستاری، دانشجویان پزشکی، پزشکان و پرستاران بازنشسته، روانشناس، کارشناس بهداشت محیط و غربالگری نیاز مبرم دارد.

شایان ذکر است، تمامی شهروندان می‌توانند کمک‌های مالی خود را به شماره حساب 6273811133897469 به نام قرارگاه خیرین و محرومیت‌زدایی شهرستان سمنان واریز و تصویر فیش واریزی یا اسکرین پرداخت اینترنتی خود را به شماره 09127321303 ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار