پیشنهاد ایران به سازمان جهانی گمرک پس از شیوع کرونا

پروتکل‌های بهداشتی جایگزین بستن مرزها شود

تهران (پانا) - رئیس کل گمرک ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان جهانی گمرک، پیشنهاد داد تا به هنگام بیماری‌های واگیردار نظیر کرونا، مبادلات کالا در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت بین کشورها با تنظیم پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پروتکل‌های بهداشتی جایگزین بستن مرزها شود

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، مهدی میراشرفی در این نامه آورده است: سازمان جهانی گمرک به عنوان هماهنگ کننده جهانی امور گمرکی می‌تواند، با تنظیم پروتکل همکاری مبادله کالا و مسافر و در صورت حصول توافق‌های لازم و امضای سند، به ادامه مبادلات کالا در رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت بین کشورها کمک کند.

رییس کل گمرک ایران خواستار تنظیم پروتکل همکاری مبادله کالا و مسافر به هنگام شیوع بیمارهای واگیردار نظیر سارس، ابولا، کوید ۱۹ (کورنا) و ارایه آن به گمرکات کشورهای عضو شده است.

میراشرفی یادآور شد: گمرک ایران همزمان با شیوع کرونا در جهان و تحت تاثیر قرار گرفتن مبادلات تجاری، به جای بستن مرزها به سازمان جهانی گمرک، پیشنهاد پروتکل بهداشتی را ارایه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع این بیماری و تاثیر آن بر اقتصاد ملی و بین المللی که مختل کننده زنجیره تامین در تولید، عرضه و ارتباطات تجاری و کاهش حجم فعالیت های تجاری در سطح کشورهای جهان شده، لازم است، سیاست های کلان اقتصادی و منطقه ای نیز به طریقی پیش رود تا علاوه بر حمایت بهداشتی از کارگران و گروه های آسیب پذیر جامعه، حامی بخش تولید و بهبود تقاضا باشد، زیرا با اینکه شیوع کرونا به سهولت انجام می شود، اما جبران ضررها و اختلالات ناشی آن، زمانبر خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار