معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

داروهای بیماران کرونایی در استان بوشهر تأمین شد

بوشهر(پانا)_ معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تأمین کامل داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان طی ۲ محموله خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
داروهای بیماران کرونایی در استان بوشهر تأمین شد

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، دکتر یحیی رضایی اظهار کرد : داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا ۲ محموله به صورت کامل تأمین‌شده و در همه بیمارستان‌های استان توزیع‌شده و به صورت ذخیره نیز در اختیارداریم.
وی با بیان اینکه هیچ کمبودی در خصوص داروهای بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر وجود ندارد تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و پیگیری‌های صورت گرفته محموله جدید به زودی وارد استان خواهد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به تشکیل ستاد بحران در سازمان غذا و دارو برای مقابله با کرونا به صورت شبانه‌روز چه در روزهای تعطیل و غیر تعطیل با سازمان در ارتباط هستیم و اگر مشکل و کمبودی وجود داشته باشد به سازمان منعکس‌شده و موارد موردنیاز تأمین می‌شود.
دکتر رضایی افزود: از زمان ورود بیماری کویید ۱۹ به استان بوشهر و تشکیل ستاد مقابله به بیماری کرونا تلاش‌های زیادی در خصوص تأمین تجهیزات لازم برای مقابله به این بیماری صورت گرفت.
وی تصریح کرد: تاکنون با تأمین بیش از ۶۰ هزار لیتر الکل، ۲۰۰ هزار عدد ژل و محلول ضدعفونی در اندازه‌های گوناگون و ساخت شرکت‌های تولیدی مختلف (شرکت‌های تولیدی در داخل استان و خارج از استان)، بیش از ۴۰۰ هزار عدد ماسک ۳ لایه و N۹۵ و همچنین تأمین ۱۰ هزار بسته دستکش ۱۰۰ تایی لاتکس تأمین و در بین مراکز درمانی خصوصی و دولتی، داروخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان توزیع‌شده است.
دکتر رضایی عنوان کرد: در حال حاضر در داروخانه‌های استان در رابطه اقلامی مانند ژل و محلول ضدعفونی‌کننده کمبودی وجود ندارد و از تولیدی کارخانه‌های داخل و خارج استان مقدار مورد نیز تأمین‌شده است.
وی افزود: به منظور تأمین نیاز ماسک موردنیاز استان بوشهر کارگاه‌های مختلف در قالب سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین با ارائه آموزش‌های لازم به منظور استریل بودن ماسک با مجوز و نظارت این معاونت ایجادشده و با رعایت استانداردهای لازم اقدام به تولید و عرضه ماسک در استان کرده‌اند و کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که کمبودی در این زمینه ایجاد نشود.
وی اظهار داشت: با توجه به نیاز دستکش‌های ۱‌بار مصرف جهت عموم مجوزهای لازم جهت تولید دستکش‌های ۱‌بار مصرف توسط یکی از شرکت‌های تولیدی استان بوشهر در شهرک صنعتی بوشهر اعطاء شد که در حال حاضر در حال تولید و عرضه دستکش جهت تأمین نیازهای مردم است.
وی بیان کرد: افرادی که در منزل و محلی که آب و صابون وجود دارد، می‌توانند دست خود را به مدت ۲۰ ثانیه به صورت کامل شستشو داده و ضدعفونی کنند که در این صورت هیچ نیازی به محلول و یا ژل شستشو نیست.
دکتر رضایی اضافه کرد: افراد برای ضدعفونی سطوح می‌توانند از محلول آب و وایتکس به میزان ۱ به ۹ استفاده کرده و حتماً پس از مصرف در محیط‌های بسته درب و پنجره‌ها را باز گذاشته تا محلول به صورت کامل خشک شود.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم از مصرف خوراکی الکل اتانول به‌شدت پرهیزکرده زیرا هیچ تأثیری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و درمان آن ندارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار