فرصت ثبت‌نام در دوره آموزشی طرح شهاب تا اول خرداد است

ساری (پانا) - ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی طرح ملی شهاب از ششم فروردین شروع شده و تا اول خرداد ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
فرصت ثبت‌نام در دوره آموزشی طرح شهاب تا اول خرداد است

طرح ملی شهاب -شناسایی و هدایت استعدادهای برتر- گرچه در سال 86 توسط بنیاد ملی نخبگان به تصویب رسید، اما اولین مرحله آن در سال تحصیلی 91-92 به صورت آزمایشی در هفت استان برگزار شد و رسما در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ و با ۳۲ منطقه در ۳۲ استان کشور از پایه چهارم ابتدایی آغاز شد. در سال ۱۴۰۶ تا ۱۴۰۸ این طرح باید به همه پایه‌ها برسد. اصل طرح متعلق به آموزش و پرورش است و بنیاد ملی نخبگان از آن حمایت مالی و معنوی می‌کند.

ابزار اصلی در این طرح میزان توانایی معلمان است که بتوانند استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کنند. به همین منظور، ابتدا، مدیران استان‌ها، مدیران مدارس، معلمان، مشاوران و معاونان بر اساس روش‌های استاندارد دوره‌های آموزشی مورد نیاز را می‌گذرانند. سپس استعدادهای دانش‌آموزان در هشت زمینه‌ی استعداد کلامی، ریاضی، هنری، فضایی، حرکتی، اجتماعی، علوم‌تجربی و فرهنگ دینی

توسط معلمان آموزش‌دیده تکمیل و به مدیر مدرسه ارائه می‌شود و برای هدایت عمومی دانش‎آموزان و اولیای آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدعلی جوادی بورا معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش‌وپرورش مازندران اعلام کرده است که ثبت‌نام در همین دوره‌های آموزشی از ششم فروردین شروع شده و تا اول خرداد ادامه دارد.

او گفت: «اداره کل امور اداری و تشکیلات در نظر دارد با همکاری مرکز ملی استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش جهت اجرای دوره آموزشی آشنایی با برنامه ملی شهاب (ویژه مدیران، معاونان و کارشناسان مناطق و مشاوران دوره متوسطه اول و کارکنان شاغل در مدارس ابتدایی) با کد ۹۹۵۰۶۱۳۹ به مدت ۱۶ ساعت، اقدام کند.»

او یادآوری کرد که زمان آزمون یازدهم خردادماه ۹۹ است.

به گفته جوادی محتوای دوره در سامانه LTMS پیوست شده است و درصورت وجود هرگونه ابهام یا سوال، همکاران می‌توانند با شماره 82284176 تماس حاصل بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار