با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد

جلسه هم‌اندیشی ویدئو کنفرانس بررسی چالش‌های راه اندازی و استقرار شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد

زاهدان (پانا) - با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان جلسه هم‌اندیشی ویدئو کنفرانس بررسی مشکلات و چالش‌های پیش روی فرآیند راه اندازی و استقرار شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هم‌اندیشی ویدئو کنفرانس بررسی چالش‌های راه اندازی و استقرار شبکه اجتماعی دانش آموزی شاد

حمید رضا رخشانی در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ایام فرخنده و خجسته ولادت با سعادت حضرت امام حسین، حضرت ابوالفضل عباس و حضرت امام سجاد علیهم‌السلام و قدردانی از مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته توسط حوزه‌ها و بخش‌های مختلف در شهرستان‌ها و مناطق در جریان راه اندازی و دسترسی به شبکه اجتماعی دانش آموزی، از این فرآیند به عنوان یک نظام ساختاری و با هدف ساماندهی فعالیتهای آموزشی پراکنده در شرایط کنونی یاد کرد.
او از دیگر مزیت‌های این چرخه را کنترل، نظارت و رصد تعداد کلاسهای دایر شده، حضور فعال همکاران و دانش آموزان در این فرآیند، برونداد و خروجی کار و احصا مشکلات و معضلات در جریان کار عنوان نمود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: از نظر آماری و جامعه هدف با نگاه اینکه حداکثر مخاطبان از این ظرفیت و بستر فراهم شده بهره مند هستند و می‌توانند در این چرخه حضور فعال داشته باشند؛ به دنبال استقرار و پیاده شدن این مقوله باشیم.
او ادامه داد: با توجه به شرایط به وجود آمده در پی شیوع کرونا ویروس و عدم امکان حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس درس در حال حاضر تنها روش و شیوه ای که برای استمرار فرآیند آموزش وجود دارد همین شیوه مجازی و در قالب شبکه‌ اجتماعی دانش آموزی می باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: با لحاظ همه عوامل و شرایط موجود، پیشنهاد بسترسازی بهتر و بیشتر و فراهم نمودن زیرساخت‌های مختلف و لازم از جمله تهیه و در اختیار گذاشتن تبلت‌های دانش‌آموزی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش آموزان در جامعه آماری گسترده تری به مسئولین امر در وزارت متبوع انجام شده و امید آن داریم تا در سایه تدبیر، برنامه‌ریزی و اقدامات لازم این مهم تحقق یابد.
او با تاکید بر ضرورت فراگیری مفاهیم اولیه و اصول و قواعد کار، موضوع آموزش معلمان و همکاران عزیز و پرتلاش را بسیار مهم عنوان نمود و بیان کرد: باید همگی ما با جدیت و تلاش حداکثری و بهره گیری از پتانسیل های مختلف به دنبال گسترش و توسعه این شبکه باشیم.
رخشانی از موضوع مهم سواد رسانه ای به عنوان یک اصل لازم و ضروری در جامعه فعلی و شرایط عصری و نسلی یاد کرد و ابراز داشت: از آنجایی که شیوه و نحوه آموزش در حال تغییر است و بهره‌مندی از ابزار و فضاهای مختلف در ارائه فرآیند یاددهی یادگیری در حال انجام می باشد، ضرورت مسلح شدن به فن‌آوری های نوآورانه و به روز بیش از پیش به نظر می‌رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار