جلسه مجازی مجلس برگزار شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از پیشنهاد نمایندگان مجلس در جلسه مجازی برای پیش پرداخت چند ماهه یارانه نقدی و معیشتی به مردم خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه مجازی مجلس برگزار شد

به گزارش مهر، محمد رضا تابش در خصوص جزئیات تشکیل جلسه امروز مجلس به صورت مجازی گفت: درجلسه امروز مجلس که به صورت مجازی باحضور حدود ۱۳۰ نماینده و به ریاست لاریجانی برگزار شد، رئیس مجلس در خصوص علت عدم تشکیل جلسه علنی مجلس با حضور وزیر بهداشت ودرمان برای بررسی اقدامات این وزارتخانه در مقابله باکرونا توضیحاتی ارائه داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس اظهار کرد: لاریجانی، علت عدم برگزاری جلسه علنی را نامه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی برلزوم تاخیر دو هفته‌ای در برگزاری جلسات علنی مجلس دانست و ابراز امیدواری کرد که اولین جلسه علنی مجلس در سال جاری ظرف ۱۰ روز آینده بافاصله گذاری مناسب و در محل صحن و با استفاده از جایگاه تماشاچیان برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: در این جلسه نمایندگان به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خویش در خصوص مغایرت قانونی برگزاری جلسات به صورت مجازی، پیشنهاد فراخوان پویش خیرین برای حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا، پیش پرداخت چند ماهه یارانه به مردم، تعمیم مرخصی زندانیان به متهمینی که در زندان هستند و هنوز حکم محکومیت نگرفته اند، لزوم حضور پررنگ‌تر مجلس در موضوع کرونا، اعمال مقررات و محدودیت‌ها در استان‌ها متناسب با سیر پیشرفت بیماری، انتقاد به رد قبول کمک‌های بین المللی باتوجه به کمبود تجهیزات پزشکی و تقلیل منابع مالی متاثر از تحریم‌ها و تاثیرات بیماری کرونا، ارائه راهکار تامین منابع لازم توسط افراد و گروه‌هایی که با اظهارات خویش سطح مطالبات را افزایش می‌دهند، پرداختند.

تابش همچنین اظهار کرد: رئیس مجلس در این جلسه گفت «در ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیداتی برای جبران خسارات آسیب دیدگان از کرونا اندیشیده شده از جمله اعطای وام ارزان قیمت برای واحدهای خرد. البته به در هم تنیدگی و پیچیدگی موضوعات باید توجه داشت و باتوجه به کمبود منابع تصمیمات سنجیده و قابل اجرا اتخاذ نمود. تردیدی نیست که باید برای آسیب دیدگان از کرونا تمهیداتی اندیشید به همین دلیل کمیته اقتصادی به موازات کمیته بهداشتی در ستادملی مقابله باکرونا تشکیل شده است که این موضوعات را پی می گیرد»

وی ادامه داد: علاوه بر این رئیس کمیسیون ویژه حمایت ازتولید ملی اعلام کرد؛ این کمیسیون چندین جلسه برای بررسی راهکارهای مهار تبعات سوء اقتصادی این بیماری به صورت مجازی برگزار کرده است. و لازم است نهادها وبنیاد هائی از قبیل ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان در جبران خسارت‌ها به کمک دولت بشتابند.

تابش با اشاره به بررسی راهکارهای تحقق شعارسال، جهش تولید در جلسه مجازی مجلس گفت: بررسی‌هایی دربخش های مختلف اقتصادی انجام پذیرفته که عمدتاً مبتنی به افزایش رشداقتصادی است که گزارش آن تا هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد واگر نیازی به قانونگذاری بود، طرح آن تهیه خواهد گردید.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در پایان اسامی غایبین در جلسه مجازی قرائت گردید.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات مجلس در فضای مجازی محمل قانونی ندارد و ضرورت دارد هر چه زودتر جلسه علنی در محل فعلی مجلس با فاصله گذاری مناسب انجام و به اصلاح آیین نامه مبادرت شود تا بتوانیم در مواقع اضطراری جلسات را در محل دیگر و یا در فضای مجازی و با رای گیری به شیوه‌ای که در قانون پیش بینی می‌شود، انجام دهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انتظار مردم از مجلس که رکن رکین قانونگذاری است را عمل به قانون دانست و تاید کرد: متاسفانه مدتهاست قانون و قانونگرایی در اتخاذ تصمیمات به حاشیه رانده شده و مجلس در ذیل امور قرار گرفته است. در راس امور قرارگرفتن مجلس منوط به ترویج قانون وقانونگرایی در کشور و رفتار و اظهارنظرات سنجیده نمایندگان است تا خانه ملت اعتبارخویش را باز یابد و محل اتکای مردم در همه حوادث و رویدادها باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار