مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد

احداث کمربندی غربی دماوند با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

تهران (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران می گوید کاهش ترافیک مسیرهای شرق استان تهران، افزایش ایمنی تردد، کاهش آلودگی و چندین مزیت دیگر در گرو تأمین اعتبار برای پایان دادن به کمربندی غربی دماوند است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
احداث کمربندی غربی دماوند با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا نگهبان درخصوص پیشرفت ۶۰ درصدی احداث کمربندی غربی دماوند اظهار کرد: طرح باند دوم محور فیروزکوه - رودهن دارای کمربندی غربی و شرقی است که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران احداث کمربندی غربی را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و در حال حاضر پروژه به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی متوقف است.

وی ادامه داد: اعتبار لازم برای پایان دادن به کمربندی غربی۷۰۰ میلیارد ریال است که اگر اعتبار تأمین شود تا پایان دولت تدبیر و امید و شاید زودتر این پروژه به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای این پروژه یعنی احداث رینگ کامل (غربی و شرقی) ۳۰۰۰ میلیارد ریال است که مطالعات کمربندی شرقی نیز انجام شده و آماده انجام مناقصه جهت اجرایی شدن کامل این پروژه هستیم.

وی تأکید کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح بار ترافیکی موجود که معضل ترافیک شرق استان تهران است، مرتفع خواهد شد و شاهد پس‌زدگی ترافیک عبوری در ایام پیک سفرها در شهرهای دماوند و رودهن نخواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پایان گفت: این پروژه مهم زیرساختی از پروژه‌های مهم توسعه‌ای برای پایتخت و بالاخص برای شهروندان شرق استان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار