رئیس سازمان هواشناسی خبر داد

هنوز منابع آب زیرزمینی تامین نشده است

تهران (پانا) - رئیس سازمان هواشناسی کشور می‌گوید، بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری ۲۰ درصد بیش از میانگین بلندمدت بوده است.

کد مطلب: ۱۰۳۳۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
هنوز منابع آب زیرزمینی تامین نشده است

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور به تشریح آخرین وضعیت بارش‌های کشور پرداخت و گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، بارش‌ها در حدود ۲۰ درصد بیش از میانگین بلندمدت بوده است.

او افزود: این میزان بارندگی در کشور بدین معنی است که برخی از استان‌ها، بارش‌ بیش از میانگین را تجربه کرده‌اند؛ اما استان‌هایی نیز هستند که بارش‌ در آن‌ها کمتر از میانگین بلندمدت بوده و این موضوع به معنی تداوم خشکسالی در برخی استان‌ها به‌ویژه در نیمه غربی کشور است.

تاجبخش با اشاره به اینکه نگاه ما در پیش‌بینی بارندگی‌ها به توجه به شرایط خشکسالی است، عنوان کرد: خشکسالی علاوه بر بارش، تامین آب‌های زیرزمینی را نیز شامل می‌شود و متاسفانه علی‌رغم بارش‌‌هایی که در کشور داشته‌ایم هنوز منابع آب زیرزمینی کشور تامین نشده است. بنابراین حتی اگر میزان بارندگی در کشور باز هم بیش از این میزان و روند بارش بیش از میانگین بلندمدت باشد اما باید بدانیم که در برطرف شدن خشکسالی، میزان بارندگی‌ها، تنها عامل تعیین‌کننده نیست.

او بیان کرد: بارش‌ها سال زراعی جاری بیش از نرمال است اما این میزان، چندان زیاد نیست و برای مقایسه با میانگین بلندمدت باید تا پایان سال آبی، یعنی پایان تابستان ۹۹ صبر کنیم تا بتوانیم میانگین کلی را آن هنگام برآورد کنیم. اما روند بارش‌های بهاره در کشور، تاکنون خوب بوده و پیش‌بینی ما این است که این روند همچنان در کشور تداوم داشته باشد و امیدواریم در استان‌هایی که بارندگی در آن‌ها کمتر از میانگین بلندمدت بوده است نیز شاهد بارش نزولات آسمانی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار