مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۹ هزار هکتار رسید

تهران (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان می گوید هشت هزار و ۹۲۶ هکتار از مراتع این استان از پنجم آبان سال گذشته تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به حدود ۹ هزار هکتار رسید

به گزارش ایرنا، غلام حیدر زورقی اظهار کرد: هم‌اینک شهرستان‌های سرباز، قصرقند، فنوج،‌ نیکشهر، کنارک و چابهار درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند که بیشترین سطح مبارزه با چهار هزار و ۵۹۳ هکتار در شهرستان سرباز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۳۳ هکتار از مبارزه این مدت با پوره ملخ و ۸۹۳ هکتار با ملخ صحرایی بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا دست‌اندرکاران بخش کشاورزی استان به عنوان مدافعان امنیت غذایی بی‌وقفه به مقابله با این آفت بین‌المللی می‌پردازند.

وی تاکید کرد: ضروری است کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مرتب را به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

زورقی بیان کرد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی با بسیج امکانات مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هکتار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد.

ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار