معاون وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به استانداری‌ها ابلاغ کرد

محدودسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

تهران (پانا) - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای کاهش زنجیره انتقال کرونا با صدور بخشنامه‌ای به استانداران، مواردی را در زمینه محدودسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری برای اجرا توسط مدیریت شهری ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
محدودسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش ایسنا، در بخشنامه مهدی جمالی نژاد به استانداران در راستای اجرای اوامر رییس جمهوری و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و به منظور پیاده‌سازی طرح جداسازی اجتماعی در معابر شهری و محدود نمودن تردد وسایل نقلیه شخصی و جهت پاسخگویی به سفرهای ضروری در هر استان، مواردی در زمینه محدودسازی نحوه خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری شامل: مترو، اتوبوس، تاکسی و مسافربرهای اینترنتی با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری لازم ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده با بررسی عرضه و تقاضا در شرایط جدید، خدمات رسانی محدود با تقاضای مربوطه با هدف پوشش سفرهای ضروری صورت گیرد.

در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور همچنین آمده که در برآورد عرضه، رعایت مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت پیشگیری از انتقال بیماری کووید 19 به کاربران ناوگان حمل و نقل جهت حفظ پایداری سرویس دهی مد نظر قرار گیرد و در ارائه خدمت، تمامی پروتکل های بهداشتی ابلاغی توسط کاربران ناوگان حمل و نقل عمومی رعایت گردد.

در بخشنامه جمالی نژاد همچنین آمده است که در برآورد تقاضای سفر، ملاحظات لازم از منظر میزان و جغرافیای تقاضای سفر اعم از تعداد سفرهای کاری برای یک سوم ظرفیت فعال کارمندان ادارات، مکان کارخانجات و واحدهای تولیدی تأمین کننده کالاهای اساسی مردم و جلوگیری از ارائه خدمات به مکان های تفریحی، گردشگری و دیگر نقاط جاذب سفر، مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این بخشنامه تاکید شده که سرفاصله زمانی ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی به نحوی تنظیم گردد تا باعث ازدحام مسافرین در برخی از ایستگاه ها و یا ناوگان نگردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، در بخشنامه معاون عمرانی وزیر کشور با تاکید براینکه در خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از لحاظ زمانی و جغرافیایی باید به تردد کارگران و دیگر اقشار ضعیف جامعه توجه لازم صورت گیرد، آمده است: ضرورت دارد ناوگان حمل و نقل بار که کالاهای اساسی و مرتبط با مایحتاج ضروری مردم را جابجا می نمایند، بدون هیچگونه محدودیتی و با بیشترین کارایی فعال نگه داشته شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار