طرح مشاغل خانگی چه تعداد شغل ایجاد کرد؟

تهران (پانا) - رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی می گوید از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تا کنون ۸۰۰ هزار شغل جدید در کشور به وجود آمده و فرایند صدور مجوز مشاغل خانگی به شکل الکترونیکی دنبال می شود.

کد مطلب: ۱۰۳۲۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح مشاغل خانگی چه تعداد شغل ایجاد کرد؟

به گزارش ایسنا، مهناز امامدادی درباره آمار ایجاد اشتغال در بخش خانگی گفت: از ابتدای اجرای طرح مشاغل خانگی تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده و بیشترین تقاضا در حوزه تولید پوشاک و اقلام بهداشتی و در روستاها دامداری و کشاورزی بوده است.

وی افزود: در این مدت نزدیک به دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در قالب طرح ثبت نام کردند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر موفق به دریافت مجوز شده و یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر برای دریافت وام به بانکها معرفی شده اند.

امامدادی با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی گفت: در حال حاضر مدت زمان دریافت مجوز مشاغل خانگی بسته به نوع طرح متفاوت است. برخی از طرح ها به بررسی بیشتر مراجع ذیربط نیاز دارند اما یکسری از طرح ها در مدت زمان کمتر و دو هفته ای به نتیجه می رسد.

به گفته رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با الکترونیکی شدن صدور مجوز مشاغل خانگی روند کار با سرعت بیشتری دنبال می شود به نحوی که متقاضیان حضور کمتری در ادارات کار پیدا می کنند و از این طریق میزان رضایتمندی متقاضیان هم افزایش می یابد.

امامدادی خاطرنشان کرد: متقاضیان طرح مشاغل خانگی از طریق کد رهگیری که در اختیار آنها قرار می گیرد می توانند پرونده خود را پیگیری کنند و بدون مراجعه حضوری، وضعیت پرونده از مرحله اخذ مجوز تا ارجاع به دستگاه اجرایی به آنها پیامک و اطلاع رسانی می شود.

بر اساس این گزارش ، با همکاری دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و واحد فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اخیرا مجوزهای مشاغل خانگی به طور کامل به صورت الکترونیکی صادر می شود. کاهش زمان و هزینه، تامین رضایت متقاضیان و تسریع در انجام امور از جمله مزیتهای صدور الکترونیکی مجوز مشاغل خانگی به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار