همیاری ۹۵ درصدی مردم در قالب کمپین سفر نروید

تهران (پانا) - معاون اجتماعی پلیس راهور اعلام کرد: بیش از ۹۵ درصد مردم با پلیس در اجرای کمپین سفر نروید یا در خانه بمانید، همیاری کردند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
همیاری ۹۵ درصدی مردم در قالب کمپین سفر نروید

به گزارش ایرنا، سرهنگ امان الله جهانی افزود: مردم از این کمپینها استقبال کردند و اکثریت مردم موافق اجرای این کمپین ها بودند.

وی اضافه کرد: از روز گذشته_ جمعه_ تا کنون به لحاظ اجتماعی و فرهنگی به نظر می رسد بیش از ۹۵ درصد شهروندان زمانی که با پلیس مواجه شده و متوجه شدند اجرای این طرح جدی است بیشتر با پلیس همکاری کردند.

جهانی گفت: وقتی پلیس به شهروندان به برخی از افراد اعلام می کرد که بازگردید و وارد شهر نشوید یا از کمربندی بروید به هشدارهای پلیس توجه می کردند.

معاون اجتماعی پلیس راهور افزود: عده معدودی یا بی اطلاع از این مساله بوده یا موضوع را جدی نگرفته و بی تفاوت بودند براین اساس اگر این روند ازسوی این عده معدود ادامه داشته باشد حتما اعمال قانون خواهند شد.

سرهنگ جهانی اضافه کرد: این عده معدود ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و خودروی آن ها یک ماه توقیف خواهد شد، این در حالی است که پلیس همواره توصیه می کند اگر افرادی سفری به خارج از استان داشته اند، برای برگشت به شهر خود از شهرهای دیگر عبور نکنند.

وی با اشاره به تصادفات ۲ روز گذشته گفت: به نظر می رسد برخی از خانواده ها برای سرگرم شدن در داخل منزل نیازمند مشاوره و ارائه راهکار هستند. برخی گمان می کنند، ماندن در خانه یعنی با خودروی خود در خیابان ها دوری بزنند و برگردند. روز گذشته در یک تصادف که مرودشت اتفاق افتاد یک خودرو با یک سواری برخورد می کند.

وی اضافه کرد: راننده این خودرو با عبور از راه های اصلی و خلوت بودن جاده با سرعت بالا حرکت کرده و کنترل خود را از دست می‌دهد. در اثر این تصادف راننده فوت کرده و سرنشینان آن به بیمارستان منتقل می شوند. حال ممکن این مجروحان در بیمارستان به کرونا مبتلا شوند و تصادفی ها نیز باری بر دوش پرسنل بیمارستان باشند.

جهانی افزود: برخی نیازمند تغییر نگرش هستند تا با همکاری یکدیگر بر ویروس کرونا غلبه کرده تا این ویروس از بین برود.

کیانو جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۵۴۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار