عنایت مهر: نباید از تبعات منفی فضای مجازی بر تربیت دانش آموزان غافل بود

تهران (پانا) - غلامعلی عنایت مهر ، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ در گفتگو با پانا گفت : اگرچه کرونا ویروس باعث آشتی معلمان ، اولیاء و دانش آموزان با فضای مجازی شد ولی نباید از تبعات منفی حضور بیش از حد دانش آموزان در فضای مجازی به لحاظ تربیتی غافل شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
عنایت مهر: نباید از تبعات منفی فضای مجازی بر تربیت دانش آموزان  غافل بود

غلامعلی عنایت مهر ، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه۱۱ در گفتگو با پانا درباره بایدها و نبایدهای حضور دانش آموزان در فضای مجازی در روزهای کروناییگفت: صدور مجوز ، تبلیغ و تشویق اولیاء و دانش آموزان به حضور در فضای مجازی در تمام سطوح تحصیلی‌ ابتدایی دور اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم از یک طرف و بی توجهی به تفاوت ها و اختلافات گوناگون از قبیل تفاوت های اجتماعی، اقتصادی، طبقاتی، فرهنگی دانش آموزان در مواجه با فضای مجازی که شقوق و فروع و سطوح مختلفی دارد تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت چون بی برنامه و بدون بسترسازی مناسب و با شتاب و بدون مطالعه در این زمینه گام برداشته ایم.

عنایت مهر در ادامه گفت: قبل از این ما در جهت مخالف حرکت می کردیم و مانع حضور بی ملاک و معیار دانش آموزان در فضای مجازی بودیم و آن را جزء آسیب ها به حساب می آوردیم.

وی افزود اگرچه ورود به این فضا سهل است اما چگونه استفاده کردن از آن آسان نیست و با توجه به این که مخاطبان این مسئله دانش آموزان هستند این موضوع تشدید می شود و می تواند با ضربات روحی، اخلاقی، درسی، ذهنی و مانند آن همراه باشد.
وی در پایان گفت: اساسا ضرورت دارد که تعریف تازه ای از امور تربیتی و پرورشی متناسب با شرایط فعلی در خصوص فضای مجازی ارایه شود و این مهم به تامل در برنامه های حوزه های مختلف معاونت پرورشی و تربیت بدنی با توجه به شرایط حاکم کنونی بر آموزش و پرورش به دلیل شیوع بیماری کرونا و ایجاد امکانی برای شرایط عادی و بعد از عبور از این مرحله نیازمند است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار