نخست‌وزیر اسپانیا رفتار اروپا در مقابله با کرونا را خودخواهانه خواند

تهران (پانا) - نخست وزیر اسپانیا با اشاره به شرایط پیچیده ناشی از بحران ویروس کرونا در این کشور، از اتحادیه اروپا خواست تا با اجتناب از مواضع خودخواهانه، برنامه مالی مشترکی را برای مقابله با این ویروس به اجرا درآورد.  

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نخست‌وزیر اسپانیا رفتار اروپا در مقابله با کرونا را خودخواهانه خواند

پبه گزارش نشریه لاوانگواردیا، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا با انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی از اتحادیه اروپا خواست که "از تجربیات گذشته درس گرفته و دوباره مردم را نا امید نکنند"؛ وی با استناد به گفته های «دیوید ساسولی» رئیس پارلمان اروپا، رفتار شرکای اروپاییش در برخورد با بحران کرونا را "خودخواهانه" خواند.

نخست وزیر اسپانیا در توییترش نوشت: کووید-۱۹ روی همه تاثیر می گذارد و برای هیچ مرز و جنسیت و قشری تفاوتی قائل نیست؛ وی همچنین با تاکید بر لزوم "هماهنگی و همبستگی" اعضای اتحادیه اروپا به جای "فردگرایی" و برنامه های انفرادی، تاثیر مدیریت بحران کنونی را بر آینده اروپا سرنوشت ساز خواند.

اسپانیا در حالی درگیر شیوع روزافزون ویروس کرونا در شهرهای مختلف است که بیمارستان های مملو از بیماران مبتلا به کرونا، با مشکل جدی کمبود دستگاه ها و تجهیزات تنفسی در بخش مراقبت های ویژه روبرو هستند.

سالوادور ایا وزیر بهداشت اسپانیا با بیان اینکه اوج ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در هفته اول ماه آوریل تخمین زده می شود، اعلام کرد که علیرغم اقدام دولت برای خرید یکهزار و ۱۱۴ دستگاه تنفسی، اما این تجهیزات تا چند ماه آینده وارد نخواهند شد.

با تداوم وضعیت هشدار در اسپانیا و تعلیق رویدادهای ورزشی در این کشور، برخی باشگاه ها از جمله بارسلونا و اتلتیکو مادرید از کاهش موقتی دستمزد بازیکنان خبر دادند.

اسپانیا پس از ایتالیا بالاترین شمار مبتلایان به کرونا و جان باختگان ناشی از این بیماری را دارد. این در حالی است که افزایش شدید آمار جانباختگان ویروس کرونا در این دو کشور اروپایی به ترتیب با پنج هزار و ۱۳۸ نفر و ۹ هزار و ۱۳۴ نفر از چین با سه هزار و ۲۹۵ مورد فوت شدگان، پیشی گرفته است.

فرناندو سیمون سخنگوی وزارت بهداشت اسپانیا نیز در کنفرانسی خبری اعلام کرد که ابتلای کادر درمانی به بیماری همه گیر کرونا، یکی از اصلی ترین نگرانی ها و چالش های دولت است. طبق آخرین آمار وزارت بهداشت اسپانیا از میان تعداد کل بیماران فوت شده در اثر ابتلا به ویروس کرونا، ۹ هزار و ۴۴۴ نفر از اعضای کادر درمانی و پرسنل بهداشتی بوده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا تاکنون به ۶۵ هزار و ۷۱۹ نفر رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار