کشت گندم در سیستان و بلوچستان ۲۰۰ درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۶۸ هزار و ۱۴۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
کشت گندم در سیستان و بلوچستان ۲۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش ایرنا، غلام حیدر زورقی اظهار داشت: در سال زراعی جاری با توجه به رهاسازی آب از چاه نیمه‌ها و جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند ۶۸هزار و ۱۴۰هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است.

وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی جنوب سیستان و بلوچستان عموما در اواخر اسفند کار برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در مزارع کشاورزی این استان انجام می‌شد اما در فصل زراعی جاری بدلیل تداوم بارندگی ها برداشت این محصول با قدری تاخیر از اواسط فروردین آغاز می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال برای برداشت گندم ۲۰۰ دستگاه کمباین آماده شده و از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی با اشاره به تعیین قیمت نرخ تضمینی گندم از سوی هیات دولت با هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان سیستان وبلوچستان بیش‌از ۶۸هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.
زورقی عمده ارقام کشت شده گندم در اراضی کشاورزی سیستان وبلوچستان را شامل ارقام افق، نارین وچمران ۲ذکر کرد.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار