ممنوعیت بازدید از پارک ملی بوجاق و پناهگاه های حیات وحش گیلان

رشت (پانا) - بازدید از کلیه پناهگاه های حیات وحش استان گیلان اعم از پناهگاه های حیات وحش سرخانکل، سلکه، امیر کلایه و پارک ملی بوجاق ممنوع شد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت بازدید از پارک ملی بوجاق و پناهگاه های حیات وحش گیلان

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و تاکیدات ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مبنی بر عدم تجمع و اعمال محدودیت به منظور حفظ سلامت مردم، حضور در تمامی پناهگاه های حیات وحش، مراکز بازدید و پرنده نگری و همچنین موزه حیات وحش استان، تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.
اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از هموطنان تقاضا کرده است برای حفظ سلامت خود و دیگران، از مراجعه به محدوده پارک ملی بوجاق و پناهگاه های حیات وحش استان گیلان، به خصوص در روز ۱۳ فروردین((روز انس با طبیعت)) خودداری کرده و با ماندن در خانه به تلاشگران کادر درمان کشور و قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند.

پارک ملی خشکی - دریایی بوجاق یکی از مهمترین مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و تنها پارک ملی خشکی دریایی کشور در نزدیکی کیاشهر واقع در شرق گیلان با توجه به ثبت آن در کنواسیون رامسر از اهمیت اکولوژیکی بسیار بالایی به لحاظ تنوع گونه ای برخوردار است .
حضور هر ساله تعداد کثیری از پرندگان مهاجر در فصل مهاجرت،پارک ملی بوجاق را بعنوان یکی از اکوسیستم های منحصر به فرد و مهم در سطح ملی و همچنین بین المللی مطرح کرده و آن را دارای بالاترین درجه حفاظتی کرده است.
گیلان از جمله کانونهای بحران کرونا در کشور است که تا کنون نزدیک به ۹ هزار نفر بیمار در این رابطه در مراکر درمانی این استان بستری شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار