داستان‌های نوروزی دانش آموزان با حال و هوای کرونا

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می‌گوید برای سرگرم کردن دانش آموزان در تعطیلات نوروز، از آنان خواسته شده است که داستان‌های نوروزی با حال و هوای کرونایی تهیه کنند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
داستان‌های نوروزی دانش آموزان با حال و هوای کرونا

به گزارش ایرنا، رضوان حکیم زاده گفت: از آنجا که اکنون همه دانش آموزان به دلیل شیوع ویروس کرونا در منزل هستند طرحی برای سرگرمی دانش آموزان و استفاده از این موقعیت به اجرا گذاشته شده است تا در این ایام با داستان نویسی سرگرم شوند.

او افزود: البته هر سال طرحی تحت عنوان عید و داستان را برای دانش آموزان در برنامه کاری خود داریم چون معتقدیم پیک نوروزی نمی‌تواند برای دانش آموزان چندان موثر باشد به همین دلیل در ایام نوروز داستان نویسی جایگزین آن شده است.

حکیم زاده ادامه داد: امسال البته توصیه کردیم همکاران معلم در استان‌های مختلف کارهای خلاقانه دیگری را برای دانش آموزان بخاطر شیوع ویروس کرونا در برنامه خودشان داشته باشند.

او اضافه کرد: به همین دلیل معلمان سعی خواهند کرد راجع به ویروس کرونا احساس خودشان را درباره دور ماندن از خانه، تجربه ماندن در کنار خانواده و در زمینه راه های جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا در قالب داستان ارائه دهند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: به یقین دانش آموزان بخاطر خلاقیت‌هایی که دارند می‌توانند داستان‌های کوتاه خوبی را در این زمینه تهیه کنند و در آینده می‌توان به عنوان یک تجربه به ویژه در رابطه با جلوگیری و پیشگیری از ویروس کرونا از آنها استفاده کرد.

حکیم زاده افزود: امیدوارم یک کار تلفیقی خوب در این زمینه از سوی دانش آموزان تهیه شود تا مورد استفاده برای همه باشد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با حذف پیک‌های نوروزی و جایگزینی آن با عید و داستان؛ تاکنون هفت میلیون رکورد کتاب‌خوانی و قصه‌نویسی در کشور به ثبت رسیده است.

او افزود: دریافت هرگونه هزینه بابت عیدی و چاپ پیک نوروزی غیرقانونی است. امسال هم دانش آموزان پیک نوروزی ندارند. اگر هر تکلیفی تحت عنوان عیدانه و غیره چاپ و هزینه از خانواده اخذ شود، غیرقانونی است. دانش آموزان باید در ایام عید طرح داستان و کتابخوانی را دنبال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار