پویش "دیوار ٤٧؛ راز کروموزوم ٢١" به مناسبت روزجهانی سندروم داون

تهران (پانا) -  پویش "دیوار٤٧؛ راز کروموزوم ٢١" در شهر تهران برگزار می شود. در این پویش از تمامی همکاران و دست اندرکاران آموزش و پرورش خواسته شد تا دلنوشته ها، تجربه ها و خاطرات زیبا و دوست داشتنی خود را با دانش آموزان سندرم داون ، این فرشتگان مهربان زمینی ارسال نمایند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پویش "دیوار ٤٧؛ راز کروموزوم ٢١" به مناسبت روزجهانی سندروم داون

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران، پویش "دیوار ٤٧ ؛ راز کروموزوم ٢١" در شهر تهران برگزار می شود.
از سال ۲۰۰۵ سازمان ملل ۲۱ مارس را روز سندروم داون نامیده است. سندروم داون یعنی ۱+۴۶ کروموزوم که می‌تواند دنیای تازه‌ای برای یک انسان و خانواده‌اش بسازد و او را از انسان به فرشته‌هایی تبدیل کند که به گفته مادران و مربیانشان درونشان هیچ نقطه تاریکی وجود ندارد.
٢١ مارس امسال که با اول فروردین ماه مصادف شده پانزدهمین سالی ست که این روز در سازمان ملل منحصرا به افراد سندرم داون اختصاص پیدا کرده، به همین مناسبت آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران پویش دیوار ۴۷؛ راز کروموزوم ۲۱ را ویژه همکاران گرامی برگزار کرده است.
در این پویش از تمامی همکاران و دست اندرکاران آموزش و پرورش خواسته شد تا دلنوشته ها ، تجربه ها و خاطرات زیبا و دوست داشتنی خود را با دانش آموزان سندرم داون ، این فرشتگان مهربان زمینی ارسال نمایند.
گفتنی است نام گذاری این پویش به نام «دیوار ٤٧، راز کروموزوم ۲۱ »به دلیل داشتن همان یک کروموزوم بیشتر است. این پویش حول سه هدف مهم می‌چرخد شناخت بهتر افراد سندرم داون، معرفی توانمندی های آن ها ، ترغیب بیشتر دست اندرکاران جهت برنامه ریزی های آموزشی، توان بخشی ، تربیتی ، حمایتی بهینه و موثرتر .
امید است تا قوانین و امکانات و هر یک از ما همچون چتری حمایتگرانه مسوولیت خود را به نحو احسن در حق این افراد انجام بدهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار