هندبال ایران در سال 98؛ کابوس ناکامی با وداع ستاره‌ها تکمیل شد

تهران (پانا) - هندبال ایران در سال گذشته اگرچه در مسابقات مختلف شرکت کرد اما عناوین قابل توجهی کسب نکرد.

کد مطلب: ۱۰۳۲۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
هندبال ایران در سال 98؛ کابوس ناکامی با وداع ستاره‌ها تکمیل شد

حسرت را باید واژه عجین شده با هندبال ایران بنامیم؛ اگرچه هندبال ایران در سال گذشته در مسابقات مختلفی حضور پیدا کرد اما نتایج به دست آمده همچون سال‌های گذشته بود و نتوانست انتظارات را برآورده کند. تیم ملی هندبال در انتخابی المپیک پنجم شد و از صعود به توکیو بازماند و همچنین تیم ملی هندبال در رقابت‌های قهرمانی آسیا ششم شد و باز هم نتوانست جواز حضور در قهرمانی جهان را کسب کند.

ناکامی هندبال ایران در انتخابی المپیک

تیم ملی هندبال کشورمان مدت‌ها در بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ وضعیت بلاتکلیفی ریاست فدراسیون باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شد و در نهایت اواخر سال ۹۷ فدراسیون صاحب رئیس شد. پس از آن برای انتخاب سرمربی زمان زیادی صرف شد تا در نهایت علیرضا حبیبی پنج ماه مانده به انتخابی المپیک به عنوان سرمربی انتخاب شد.

پس از انتخاب حبیبی اردوهای تیم ملی شروع شد اما مهم‌ترین مشکل هندبال ایران نبودن لژیونرها بود. اردوهای تیم ملی بدون حضور لژیونرها از آخر اردیبهشت شروع شد و این مشکل همیشگی تیم ملی این بار باعث شد تا در نهایت تیم ملی هندبال تنها با ۵ لژیونر راهی قطر شد و قبل از مسابقات انتخابی المپیک چند بازی دوستانه با تیم ملی و تیم باشگاهی قطر انجام داد.

اولین ناکامی تیم ملی هندبال ایران در مسابقات انتخابی المپیک در قطر رقم خورد. شاگردان حبیبی در نهایت با شکست کویت در رده پنجم قرار گرفتند و از صعود به المپیک بازماندند.

حسرت جهانی‌شدن برای هندبال ایران

مسابقات قهرمانی آسیا که انتخابی جهانی هم محسوب می‌شد در کویت برگزار شد. ملی پوشان با تیم‌های نیوزلند و کویت هم‌گروه بود و توانست با برتری مقابل آنها به مرحله دوم برسد اما در ادامه با شکست برابر بحرین و قطر و تساوی مقابل کره نتوانست به یک چهارم نهایی راه یابد و حسرت جهانی‌شدن با تفاضل گل بهتر کره جنوبی بر دل شاگردان حبیبی ماند. در نهایت تیم ایران در آخرین مسابقه مقابل امارات شکست خورد و در آسیا هم یک پله سقوط کرد و در جایگاه ششم ایستاد.

برنز قهرمانی آسیا برای هندبال ساحلی

تیم ملی هندبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا به نشان برنز رسید و بلافاصله پس از کسب این مدال، فدراسیون اعلام کرد تیم ایران جواز حضور در مسابقات جهانی را به واسطه کسب عنوان سومی به دست آورده است‌. در واقع فدراسیون با استناد به دوره گذشته که هر سه تیم آسیا به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کردند خبر از جهانی‌شدن تیم هندبال ساحلی داد غافل از اینکه امسال تنها دو تیم از آسیا به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کند.

عملکرد ضعیف نمایندگان هندبال ایران در جام باشگاه‌های آسیا

تیم زاگرس اسلام آباد و فولاد مبارکه سپاهان دو نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا بودند. هر دو تیم عملکرد بسیار ضعیفی داشتند تا در نهایت تیم زاگرس اسلام آباد با شکست در تمامی دیدارها در رده یازدهم و تیم سپاهان نیز با چهار شکست و دو پیروزی در رده نهم قرار گرفتند.

خداحافظی لژیونرهای هندبال ایران

شاهو نصرتی، ملی‌پوش هندبال ایران قبل از قهرمانی آسیا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود از تیم ملی خداحافظی کرد، اما دوباره به تیم ملی بازگشت اما الله کرم استکی کاپیتان تیم ملی هندبال ایران پس از عدم راهیابی ایران به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا و بازماندن از جام جهانی از تیم ملی خداحافظی کرد.

بلاتکلیفی لیگ مردان

لیگ برتر هندبال مردان شهریور ماه سال گذشته با حضور ۱۱ تیم برگزار شد اما به دلیل مسابقات گزینشی جهانی و انتخابی المپیک با تعطیلی مواجه شد و یک وقفه به وجود آمد اما پس از این مسابقات لیگ برتر دوباره از سر گرفته شد.این مسابقات قرار بود تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا ابتدا بدون تماشاگر برگزار شد اما در نهایت با مخالفت خانواده هندبال این مسابقات لغو شد و لیگ برتر مردان نیمه‌کاره ماند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار