در گفت‌وگو با پانا

مجتبی عابدینی: در المپیک ریو تا یک قدمی مدال رفتم، تلاش می‌کنم در توکیو جبران کنم

تعویق المپیک توکیو منطقی‌ترین راه بود

تهران (پانا) - شمشیرباز تاریخ‌ساز تیم ملی ایران امیدوار است با آمادگی بالایی که به دست آورده بتواند رده چهارم المپیک 2016 را بهبود بخشد و در المپیک توکیو ایران را به مدال این رشته برساند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مجتبی عابدینی: در المپیک ریو تا یک قدمی مدال رفتم، تلاش می‌کنم در توکیو جبران کنم

شمشیربازی ایران در سال‌های اخیر به لطف تیم سابر توانست نام خود را در سطح جهان بر سر زبان‌ها بیندازد و ملی‌پوشان سابر ایران از مدعیان جهان محسوب شوند. در سال گذشته اتفاقات خوبی برای این رشته به وجود آمد و مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران که تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفته بود، با کسب مدال برنز جهانی که برای اولین در تاریخ برای ایران به دست آمد، یک‌بار دیگر ثابت کرد خیلی زود است که به خداحافظی از دنیای قهرمانی فکر کند.‌ همچنین در کنار مجتبی عابدینی، در سال گذشته تیم ملی شمشیربازی ایران برای نخستین بار به سهمیه تیمی المپیک رسید و این خود افتخار بزرگی محسوب می‌شد.

مجتبی عابدینی ستاره شمشیربازی ایران از شانس‌های اصلی کسب مدال المپیک توکیو در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضعیت این رشته ورزشی و حضور در المپیک توکیو این‌گونه توضیح داد:

سال ۹۸ برای شمشیربازی و به خصوص شما خوش یمن بود. از افتخارات خود در سال گذشته بگویید.

سال گذشته اتفاقات خوبی برای شمشیربازی افتاد و در کل از نظر ورزشی خیلی سال خیلی خوبی برای ما بود. همان ابتدای سال من برای اولین بار در مجارستان موفق به کسب مدال برنز جهانی شدم و بعد از آن مدال برنز قهرمانی آسیا را به دست آوردم.

یکی از اتفاقات مهم شمشیربازی کسب سهمیه تیمی بود.

بله برای ما خیلی مهم بود که بتوانیم سهمیه تیمی را بگیریم و به همین خاطر تمام تلاشمان را برای این امر مهم گذاشته بودیم که خدا را شکر محقق شد. با سهمیه تیمی ما در انفرادی هم می‌توانیم حضور پیدا کنیم و این شانس را برای مدال‌آوری در المپیک چند برابر می‌کند. ‌البته من از قبل سهمیه انفرادی را هم کسب کرده بودم.

پیش‌بینی‌ات از نتیجه المپیک چیست؟

من سومین دوره است که در المپیک حضور دارم. در المپیک ریو تا یک قدمی مدال پیش رفتم اما موفق نشدم. تمام تلاشم این است که در المپیک توکیو جبران کنم. ما هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی فرصت گرفتن مدال داریم و ان‌شاءالله که موفق به گرفتن مدال شویم.

وضعیت مسابقات شما با توجه به ویروس کرونا به چه صورت است؟

دو مسابقه دیگر باقی مانده است؛ یکی از آنها باید در عید برگزار می‌شد اما همه مسابقات لغو شده است. متأسفانه ویروس کرونا شرایط سختی را در دنیا به وجود آورده است و امیدوارم با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی زنجیره این ویروس را قطع کنیم.

المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاد این شرایط به سود شما شد؟

من از به تعویق افتادن المپیک استقبال می‌کنم و به نظرم منطقی‌ترین تصمیمی بود که گرفته شد. برای ما فرقی نمی‌کرد به این خاطر که سهمیه را کسب کردیم اما با توجه به تعطیلی اردوها مجبور شدیم در خانه تمرین کنیم. من الآن یک ماه است که در خانه هستم و فقط برای تأمین مایحتاج بیرون می‌روم. به نظرم کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم ماندن در خانه است تا هر چه سریع‌تر این ویروس ریشه‌کن شود.

به عنوان آخرین سؤال، از کرونا گفتی. تمرین در خانه سخت است؟

بله سختی‌های خاص خودش را دارد. به اندازه‌ای که در اردو هستیم تحت فشار قرار نمی‌گیریم و این باعث می‌شود از آمادگی فاصله بگیریم. ‌با این حال شرایط به این صورت پیش آمده و باید به فکر سلامتی همه مردم باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار