رئیس بین‌الملل دومای روسیه: در این روزهای سخت همه باید در کنار ایران باشند

تهران (پانا) - رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه با اشاره به گسترش ویروس کرونا و دیگر کشورها از جمله ایتالیا اظهارکرد: روسیه کمک هایی را به ایران ارسال کرده است اما این حجم از کمک با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایران ناچیز است بنابراین ما معتقدیم که همه کشورها امروز باید در کنار ایران باشند از این رو از دیگران نیز دعوت می کنیم که به ما بپیوندند.

کد مطلب: ۱۰۳۲۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس بین‌الملل دومای روسیه: در این روزهای سخت همه باید در کنار ایران باشند

به گزارش ایرنا، «لئونید اسلوتسکی» در این پیام ویدیوئی افزود: وقتی بسیاری از سیاستمداران مشغول صحبت هستند، مقاله می نویسند یا سخن پردازی می‌کنند، ما به مردم کمک می‌کنیم تا زنده بمانند. از جمله، چند روز پیش با تحویل دستگاه‌های تنفس مصنوعی، پمپ، دیگر لوازم و وسایل طبی به جمهوری اسلامی ایران کمک جدی کردیم هر چند این حجم بزرگی در معیار کشوری که دارای تعداد زیادی بیمار مبتلا به ویروس کرونا است، نیست، توانایی ما در این اندازه است؛ از دیگران هم دعوت می‌کنیم، کمک کنند.

وی افزود: بزودی ما به ایتالیا کمک مشابه‌ای ارسال می‌کنیم، طی تمام این روزها با همکاران ایتالیایی در تماس نزدیک دائمی هستیم. وقتی اتحادیه اروپا به ایتالیا کمک نمی‌کند، ما، بنظرم، باید رنجش ها، تحریم‌ها، بسیاری امور دیگر که به شکل مطلقا ساختگی در ارتباطاتمان مانع ایجاد می‌کند، را به فراموشی سپرده و بار دیگر تأکید می‌کنم به مردم کمک کنیم تا زنده بمانند.

اسلوتسکی ادامه داد: چرا که اساس کمک انساندوستانه این است. این کمک خیلی صادقانه است. باید به مردم کمک کرد، آنها می‌توانند جان ببازند، سیاست اینجا هیچ ربطی (اهمیتی) ندارد.
رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه اظهار داشت: پس از اینکه با تشریک مساعی بر بیماری جهان گیر کرونا پیروز شدیم ممکن است کسی در موردی بخواهد تجدید نظر کند اما امروز ما از کمک انسان دوستانه حرف می‌زنیم و اینکه هر کدام از ما در کاهش تعداد قربانیان این اوضاع هولناک که هر روز به تعداد بیشتری از کشورها سرایت می‌کند، سهم اندک خود را داشته باشیم.

بیماری همه گیر کرونا از سه ماه پیش در شهر ووهان چین پدیدار شد و منجر به جانباختن 3 هزار و 292 چینی و مبتلا شدن بیش از 81 هزار تبعه چین به این ویروس شد با این وجود از یک هفته پیش چین مدعی شده است که فرد جدیدی دیگر به این ویروس در این کشور به ویروس کرونا مبتلا نشده است.

از آن زمان تاکنون کرونا در حال پیشروی در بیش از 170 کشورجهان است و از حدود یک ماه پیش در ایران نخستین قربانیان خود را گرفت.

درحال حاضر بیش از 29 هزار نفر در ایران به این ویروس که برخی را به کام مرگ می کشاند مبتلا شده اند و بیش از دو هزار و 200 نفر از هموطنان مان جان خود را از دست داده اند.

تاکنون بیش از 500 هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا و حدود 111 هزار نفر نیز نجات یافته و بیش از 23 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

ایتالیا با بیش از هشت هزار جانباخته بیشترین آمار فوتی در این بحران جهانی را به خود اختصاص داده است و پس از این کشور اسپانیا با چهار هزار کشته تا امروز در جایگاه دوم است ضمن اینکه ایالات متحده آمریکا از نظر تعداد مبتلا با بیش از 85 هزار مبتلا و یک هزار و 288 کشته تا این لحظه چین مبدا انتشار ویروس را هم از نظر شیوع پشت سر گذاشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار